به گزارش هنرآنلاین آیین پایانی هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند جمعه شب،۱۷ آذر با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان و با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره در تالار بزرگ شهر کاشان برگزار شد که در این میان احمد تاجی با ارائه مجموعه عکس «حنابندان» توانست عنوان بهترین مجموعه عکس به انتخاب مخاطبان را به دست آورد.

هنرمند عکاس چهارمحال و بختیاری در مجموعه عکس حنابندان گوشه‌ای از مراسمی با همین عنوان را در روستای گزستان بازفت این استان به تصویر کشیده است. این مراسم پر حزن و اندوه از جمله مراسمی است که مردم بختیاری برای جوانانی که پیش از ازدواج، فوت شده‌اند برگزار می‌کنند.

تاجی در توضیح مربوط به مجموعه عکس‌هایش نوشته است؛ در این روز نامزد جوان فوت شده لباس عروس پوشیده و سوار برخودرو تزئین شده به سوی قبرستان حرکت می‌کند. در این میان زنان ایل با سینی‌های خنچه بر سر، عروس را تا قبر همراهی می‌کنند و در این حین پیرزنان طبق سنتی قدیمی ترانه‌ای غم‌انگیز و سوزناک را به زبان بختیاری زمزمه کرده و بقیه زنان آن‌ها را همراهی می‌نمایند که به این آواز گاگریو گفته می‌شود.

گفتنی است، مریم آل مؤمن دیگر هنرمند عکاس چهارمحال و بختیاری هم در هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند با عکسی از روضه امام حسین در محله 32 شهرکرد نامزد بهترین تک عکس به انتخاب مخاطبان شد.