گروه هنرهای تجسمی«هنرآنلاین»: محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب‌های تخصصی آموزش هنر(نکته) بازدید کرد.

وی با بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: در این نمایشگاه بعضی از کتاب‌ها که در ادوار مختلف، جزو دروس خاطره‌انگیز آموزش هنر بودند به چشم می‌خورد که باعث خاطره‌آفرینی است و امیدوارم این اتفاق تداوم داشته باشد و کمکی کند به چرخه اقتصادی ناشرانی که در این زمینه کار می‌کنند.

خراسانی‌زاده افزود: متاسفانه نشر کتب هنری به واسطه هزینه‌های بالای تولید بخصوص در بخش آموزش که  باید آثار رنگی چاپ شوند، به طور معمول با  هزینه سنگینی  همراه است  و از سوی دیگر مخاطب نیز در این شرایط اقتصادی، خریداری این آثار با این هزینه برایش سخت است. بنابراین برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست که همراه با تخفیف و به شکل کاملا تخصصی هستند می‌تواند کمک کند تا  هم بخشی از مشکل ناشران برطرف شود و دل گرم به آینده شوند و هم نیاز قشر هنرجو و دانشجو مرتفع شود و خوراک فرهنگی مناسب در اختیارشان قرار گیرد.

مدیر کل هنرهای تجسمی ادامه داد: آثار خوبی در این نمایشگاه گردآوری شده است. با توجه به حوزه تخصصی خودم فکر می‌کنم اگر زمان اجازه می‌داد،  می‌شد آثار بهتر و بیشتری از مجموعه‌های دیگر  را به این کار ارزشمند اضافه کرد، اما در حوزه آموزش آثار خوبی گردآوری شده  و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

-376758527_-1741199413

خراسانی زاده ضمن تقدیر از تلاش انجام شده برای برگزاری این نمایشگاه گفت: رویداد «نکته» در آغاز راه است و قطعا کمی و کاستی‌های بسیاری دارد اما در یک فشردگی زمانی انجام شد و امیدوارم آغازگر یک کار ماندگار باشد.

او در پایان نیز بیان کرد: از همین رو  و براساس این دیدگاه ما نیز در شانزدهمین  جشنواره هنرهای تجسمی فجر بخشی را به  کتب تخصصی هنرهای تجسمی اختصاص دادیم که امیدوارم کمکی باشد به دوستان ناشر و علاقمندان به عرصه هنر.

نمایشگاه کتب تخصصی هنر توسط دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنر معاونت هنری و با همکاری تعاونی انتشارات تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه از شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ تا چهارشنبه ۱ آذر از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ در طبقه دوم تالار وحدت پذیرای علاقه‌مندان به کتب هنری است.