گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه «برزیل و ایران، رنگ‌ها و فرم‌ها» که به همت رویا خواجوی و یک کیوریتور برزیلی شکل گرفته است، یک همکاری فرهنگی و پلی برای ارتباط در جهان امروز، به زبان هنر است.

هنر برزیل ترکیبی منحصر به فرد از خلاقیت‌های مبتکرانه و معاصر است و شاهد یک تحول تدریجی از فرهنگ بومی به هنر‌های زیبا بوده است. به همین ترتیب، تاریخ هنر معاصر ایران مملو از هنرمندانی است که به دنبال خلق زبان بصری بومی و در عین حال مدرن هستند. علیرغم چالش‌های سیاسی و اقتصادی، هر دو کشور را می‌توان از پربارترین و مترقی‌ترین کشور‌ها در زمینه هنر دانست.

صحنه هنر معاصر در ایران و برزیل در حال تغییر است، زیرا نسل جدید هنرمندان آن‌ها تلاش می‌کنند تا مُهر خود را بر صفحات تاریخ کشورشان بگذارند. این آثار تازه، دنیای هنری هیجان‌انگیز و در عین حال کمتر معرفی شده‌ای از هر دو کشور را ارائه می‌کنند. هر دو کشور سعی می‌کنند در صحنه هنر جهانی، جایگاه مهم‌تری برای خود ایجاد کنند، و در عین استفاده از گفتمان جهانی، نمی‌خواهند پایه‌های محکم خود در میراث غنی، فرهنگ و زبان بصری را از دست بدهند.

هنرمندان معاصر ایرانی و برزیلی بحران‌های اجتماعی و سیاسی زیادی را پشت سر گذاشته‌اند که باعث شده آثارشان متفکرانه‌تر شود. هنرمندان معاصر برزیلی و ایرانی اگرچه تفکربرانگیز و مفهومی هستند، عموماً از روند‌های بین‌المللی پیروی نمی‌کنند و هویت هنری خود را ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل توجه غرب را به دست آورده‌اند.

داریوش نهداران، دانا نهداران، افسانه جباری، ملکه نایینی، زهرا نظری، مریم پالیزگیر، مانا سازگارا، عطیه سهرابی و فرناز ضابطیان هنرمندان ایرانی این نمایشگاه هستند.