گروه تجسمی هنرآنلاین: کارشناسان هنری در هلند از یک نقاشی رنگ روغن استاد مشهور هلندی، رامبراند رونمایی کردند که به مدت یک قرن با این گمان که تقلیدی است، در گوشه فراموش‌شده موزه به سر می‌برد. مدت‌ها تصور می‌شد طرح روغنی «برافراشتن صلیب» مربوط به دهه ۱۶۴۰ اثر یکی از پیروان رامبراند است. موزه Bredius در لاهه که این اثر را سال ۱۹۲۱ خریده بود، حالا به لطف تکنیک‌های علمی جدید ثابت کرده این اثر کار خود رامبراند است.

این اثر حدود یک سال پیش در حین تحقیق برای کتابی در مورد رامبراند، دوباره کشف شد. کارشناسان می‌گویند جزئیات اثر آنقدر خوب انجام شده است که آن‌ها متقاعد شده‌اند این تابلو متعلق به رامبراند است.

این اثر هنری اولین بار توسط متصدی اصلی موزه، آبراهام بردیوس، در سال ۱۹۲۱ خریداری شد. او نیز عقیده داشت که این طرح یک رامبراند اصل است. اما در طول سال‌ها، کارشناسان هنری آن را به عنوان یک «تقلید خام» رد کردند. یکی از اصلی‌ترین استدلال‌های متخصصان هنر برای تقلیدی بودن طرح، فقدان ظاهری جزئیات در ضربات قلم مو بود.

2029

جرون گیلتایج سرپرست سابق نقاشی‌های قدیمی در موزه Boijmans Van Beuningen روتردام، این طرح را برای کتاب بزرگ نقاشی‌های رامبراند که شامل تمام ۶۸۴ اثر استاد هلندی است، دوباره بررسی کرد. او می‌گوید: « باید به خاطر داشته باشید، این یک طرح روغنی است. رامبراند معمولاً بسیار دقیق است، اما این کار بسیار خشن است. دلیلش این است که طرح رنگ روغن، طرحی مقدماتی برای نقاشی دیگری است. او می‌خواهد ترکیب‌بندی را نشان دهد، ‌ایده‌ای تقریبی از اینکه نقاشی واقعی چگونه می‌تواند باشد. »

یک مرمت‌کننده آثار هنری درباره این اثر گفت: «بازتاب مادون قرمز و اسکن اشعه ایکس از این طرح ساخته شده است که عناصر جالبی را آشکار می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که این طرح دارای چندین تغییر است که توسط خود هنرمند هنگام نقاشی ایجاد شده است، به این معنی که ترکیب آن یک فرآیند خلاقانه بوده است و نقاش در حین کار نظرش را تغییر داده است. »