گروه تجسمی هنرآنلاین: تابلوی «باغ میوه با سرو» (Verger avec cyprès) اثر ونسان ونگوگ که‌ آوریل ۱۸۸۸ خلق شد، قرار است ماه نوامبر در کریستیز نیویورک عرضه شود. هرچند این اثر تخمین رسمی ندارد اما خانه حراج انتظار دارد قیمت آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار باشد و این یک رکورد برای اثری از ونگوگ خواهد بود.

گران‌ترین اثر این هنرمند که تا به حال در حراج فروخته شده، پرتره دکتر پل گچت (ژوئن ۱۸۹۰) است که به قیمت ۸۳ میلیون دلار چکش خورد اما این موضوع به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد و قیمت‌ها از آن زمان به شکلی چشمگیر بالا رفته است. دومین اثر گران ونگوگ تابلو کارگر در یک مزرعه (سپتامبر ۱۸۸۹) است که سال ۲۰۱۷ به مبلغ ۸۱ میلیون دلار فروخته شد.

چند هفته پس از ورود به جنوب فرانسه، ونسان با منظره مهیج درختان میوه شکوفا در حومه آرل مواجه شد. او در نامه‌ای به برادرش درخواست فوری برای رنگ و بوم کرد و گفت: «به خاطر مسیح، رنگ را بدون معطلی به من برسان. فصل شکوفه‌دهی باغ‌های میوه بسیار کوتاه است و می‌دانید که این از جمله مواردی هستند که همه را شاد می‌کنند.»

برای او، شکوفه‌ها نمادی از تولد دوباره بودند. با شروع زندگی جدید در جنوب فرانسه، ونسان سرشار از اشتیاق برای زندگی پیش رو بود و تا پایان آوریل، ۱۴ تابلو نقاشی شکوفه را کامل کرد که تنها پنج مورد آن‌ها باقی مانده است. در این نقاشی‌ها اشتیاق ونگوگ به چاپ‌های ژاپنی آشکار است و عشق آن مردم به شکوفه‌ها را بازتاب می‌دهد که یادآور گذرا بودن زندگی است.

در تابلو Orchard with Cypresses دو درخت هلو و سه درخت میوه کوچک‌تر، حصاری از نی و درختان گلابی با ردیفی از سرو دیده می‌شود. این اولین بار بود که ونگوگ درختان سرو را نقاشی می‌کرد؛ عنصری که نقش کلیدی در نقاشی‌هایی داشت که او سال بعد پس از نقل مکان به آسایشگاه در سن رمی دو پروانس کشید.

در تابلو باغ با سرو، ونگوگ از سبک پوینتیلیستی استفاده کرد. Orchard with Cypresses روز ۲۹ اکتبر، چند روز قبل از حراج ۹ نوامبر در کریستیز نیویورک به نمایش درمی‌آید. کریستیز این حراج را «بزرگ‌ترین و استثنایی‌ترین حراج آثار هنری در تاریخ» ارزیابی می‌کند و برآورد می‌شود بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته باشد.