گروه تجسمی هنرآنلاین: نقاش نامدار هلندی که تابستان ۱۸۹۰ در ۳۷ سالگی از دنیا رفت، سه سال پیش از مرگ یعنی در ۱۸۸۷ تصویری از خودش کشید که گذر زمان بر رنگ و روی آن اثر گذاشت. اقدام کارشناسان برای ترمیم این خودنگاره ونگوگ در گذشته پرده‌ای از رنگ زرد بر آن کشیده بود که در تازه‌ترین ترمیم، رنگ این تابلو روشن‌تر شده و در نمایشگاه آثار ونسان ونگوگ در شهر رم به نمایش درآمده است.

جهان هنر در تدارک بزرگداشت ۱۷۰ سالگی تولد یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان و نقاشان تاریخ در ماه مارس ۲۰۲۳ است اما مدیران کاخ بناپارت در رم به پیشواز رفته و ۶۰ اثر ونگوگ را بر اساس سال آفرینش برای دوستداران هنر به نمایش گذاشته‌اند؛ هنرمندی که در نخستین سال‌ها ورود به دنیای نقاشی به فضاهای تیره‌تر گرایش داشت و هر چه به پایان زندگی نزدیک‌تر شد، روشنی و سفیدی و رنگ‌ها را وارد تابلوهایش کرد.

ونگوگ فقط ۳۷ سال زندگی کرد و از این زمان، تنها ۹ سال پایانی را به کشیدن تابلو و نقاشی اختصاص داد. او از ۱۸۸۱ در قامت یک نقاش تمام‌وقت قلم در دست گرفت و تابلوهایی آفرید که امروز از ارزشمندترین و گران‌ترین نقاشی‌های تاریخ هنر هستند. فرانچسکا ویلانتی، هماهنگ‌کننده نمایشگاه آثار ونگوگ در کاخ بناپارت رم نقاشی‌ها را از موزه کرولر-مولر امانت گرفته و هنردوستان تا ۲۶ مارس ۲۰۲۳ فرصت دارند از آن بازدید کنند.