به گزارش هنرآنلاین، «گلستان در گلستان» عنوان تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های توران فرهت هنرمند نقاش است که از تاریخ ۱۸ تا ۳۰ شهریور در گالری گلستان برپا می‌شود. این نمایشگاه مشتمل بر ۳۰ اثر نقاشی رنگ و روغن و میکس‌مدیا است.

آثار این نمایشگاه در سبک آبستره نقاشی شده و ترکیب موضوع، سبک، طرح‌ها و رنگ‌ها، هنر دوستان را به نمایشگاهی متفاوت فرامی‌خواند. لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان در رابطه با این نمایشگاه می‌گوید: «خیلی وقت بود آبستره فیگوراتیو‌هایی این‌قدر استادانه ندیده بودم. حتماً به تماشای این نمایشگاه بیایید».

توران فرهت‌‌زاده ۱۳۲۶ شهر لاهیجان، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۹ با گویندگی رادیو آبادان آغاز کرد. نقاشی را تجربی آموخت و بعد‌ها به صورت آکادمیک در رشته کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری ادامه داد. از سال ۱۳۵۲ به عنوان آموزگار و فعال هنری به آموزش هنری کودکان و بزرگسالان پرداخت. در همین راستا در سال ۱۳۷۹ با تأسیس گالری و آموزشگاه هنری فرهت، فعالیت آموزشی خود را توسعه داد. در اولین فستیوان بین‌المللی زنان، سال ۱۳۸۳، مورد تقدیر قرار گرفت. موزه هنری امام علی از سال ۱۳۸۵ میزبان دو اثر نقاشی از‌ او به یاد درگذشتگان زلزله ویرانگر بم بوده و در همین راستا نشان هنری شهرداری تهران و لوح تقدیر موزه به‌ او تقدیم شد. مجموعه آثار توران فرهت با عنوان «زندگی باور یک نقاشی است» در سال ۱۳۹۰ به چاپ رسید. وی در سال ۱۳۹۴ به عنوان نفر برتر در دومین جشنواره سراسری هنری باران رحمت برگزیده شد. او در سال ۱۴۰۰ نشان هنری درجه دو خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

نمایشگاه «گلستان در گلستان» از ۱۸ تا ۳۰ شهریور در گالری گلستان برپا می‌شود و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به دروس خیابان شهید کماسایی پلاک ۳۴ مراجعه کنند.