به گزارش هنرآنلاین، در آستانه پنجاه سالگی اونیش‌امین‌الهی نمایشگاهی از پوستر‌ها، عکس‌ها و نشانه‌های او به نمایش گذاشته می‌شوند. ‌امین‌الهی از جمله طراحان پوستری است که در زمینه‌های مختلف فرهنگی از جمله سینما و همچنین تبلیغات، آثار زیادی دارد اما در این نمایشگاه، پوستر‌هایی به روی دیوار ‌می‌روند که برای او جنبه شخصی داشته و سفارش‌دهنده‌ای نداشته‌اند. بیشتر این پوستر‌ها مضامین اجتماعی دارند و معضلات جهانی را به چالش کشیده‌اند همچون دو پوستر «پینوکیو» و «جنگ بس» که قبلاً در تقویم صلح آمریکا چاپ شده‌اند.

با آنکه بیشترین فعالیت‌امین‌الهی در زمینه گرافیک و طراحی پوستر بوده اما او عکاسی را هم تجربه کرده است و به همین دلیل بخش دیگری از نمایشگاه به چیدمانی از حدود ۲۰۰ قطعه از عکس‌های تبلیغاتی و پرتره او اختصاص دارد.

همزمان با مراسم افتتاحیه، مجموعه‌ای (Collection) از او هم با نام «اونیش دیزاین»رونمایی می‌شود. این مجموعه حاوی محصولاتی همچون جامدادی، پوشه و فولدر و نیز کیف‌هایی برای نوجوانان است که از این پس با طراحی پوستر‌های او تولید خواهند شد. انتخاب آثار نمایشگاه «و پنجاه سالگی» را خورشید‌ امین‌الهی انجام داده و طراحی پوستر نمایشگاه هم برعهده کوروش قاضی‌مراد بوده است.

اونیش‌امین‌الهی متولد سال ۱۳۵۱ تهران و دانش آموخته کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس تهران است که علاوه بر تدریس در رشته‌های خلاقیت و‌ ایده‌پردازی، طراحی گرافیک، مدیریت برند و عکاسی تبلیغاتی را نیز در کارنامه دارد. او همچنین خزانه‌دار و عضو سابق هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران بوده است.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «و پنجاه سالگی» روز جمعه، ۱۱ شهریور از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در گالری «اچ» به نشانی خیابان شریعتی، روبروی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا روز ۱۸ شهریور پذیرای بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.