به گزارش هنرآنلاین، اکرم ابوالحسنی گفت: « ما کجا باد» عنوان سومین نمایشگاه انفرادی من است. نقاشی‌های این مجموعه را در شش سال اخیر خلق کرده‌ام و این مجموعه شامل ۲۸ نقاشی اکسپرسیونیسم است. در این مجموعه فیگورا‌هایی به چشم می‌خورند که حالت‌های روانی و فضا‌های ذهنی آن‌ها را به تصویر کشیده‌ام.

او درباره چرایی انتخاب عنوان «ما کجا باد» برای این مجموعه گفت: در این مجموعه به نوعی خواسته‌ام پاسخی برای پرسش‌های ذهنی‌ام بیام پرسشی که بی‌شک برای بسیاری مطرح است. من از دوران کودکی همواره با این دغدغه مواجه بوده‌ام که دنیا پیش از خلق انسان چگونه بوده و ما انسان‌ها از کجا آمده‌ایم و پس از مرگ به کجا می‌رویم. در این مجموعه به نوعی تلاش کرده‌ام فضای که انسان پس از تولد تا مرگ را تجربه می‌کند را به تصویر بکشم. در واقع نقاشی برای من ابزاری است تا بتوانم با آن به راز‌های جهان هستی پی ببرم.

این هنرمند که سال هاست به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کند درباره تکنیک نقاشی‌های این مجموعه گفت: این مجموعه را بر روی بوم‌های در ابعاد ۱۲۰ در ۱۵۰ و مقوا‌هایی در ابعاد ۳۰ در ۴۰ با تکنیک اکرولیک خلق کرده‌ام البته در این مجموعه از یکی از تکنیک‌های چاپ دستی که مختص کار‌های خودم است نیز بهره گرفته‌ام.

احسان شعردوست کیوریتور نمایشگاه «ما کجا باد» گفت: اکرم ابوالحسنی از جمله هنرمندان مستقلی است که تکنیک بسیار خوبی دارد و سال هاست به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کند اما به دلایل مختلف مثل استقلال در‌ ایده و اجرا و شاید عدم هم‌داستان شدن با جریان عمومی موجود در حوزه تجسمی، کمتر دیده شده و کارش دیده نشده. امروزه در فضا هنر‌های تجسمی ایران کم نیستند هنرمندانی چون او که به دلیل مختلف کارشان دیده نشده است.

او افزود: گالری شهریاران در کنار تمرکزش برای شناسایی و معرفی هنرمندان دهه هفتادی قصد دارد در فصل جدید فعالیتش به شناسایی و معرفی هنرمندان زن مستقل بپردازد و اکرم ابوالحسنی همین هنرمندی است که در این پروژه آثارش در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گفته شعر دوست، هنرمند ویژوال زن در ایران، در درخواست خود برای به‌رسمیت‌شناخته‌شدن، دو سطح عظیم تنش را تحمل کرده است: اول، از جامعه‌ای که آرام آرام با مسئلۀ زنِ سخت و مستقل آشنا می‌شود و آدابی برای آن ندارد؛ دوم، جامعه حرفه‌ای ویژوال که با سلایق موسمی خود، همای سعادتش را تنها بر سر قلیلی می‌نشاند و این چنین، اقبال برای توفیق حرفه‌ای را برای همه دشوار می‌سازد. در چنین تحلیلی، فروست نمایشی «هنر زنان مستقل ایران» در گالری هنری و پژوهشی شهریاران طراحی شد تا به هنرمندانی بپردازد که روایت هنر آن‌ها از نخستین مصداق‌های «هنر پنهان» است.

احسان شعردوست کیوریتور این سلسله نمایش‌ها در بیانیه ماکجاباد نوشته: «در جهانی پر از رنگ و صدا، بی‌رنگ و صدای خام، نقاشی‌های رنگی می‌کشیم؛ بی‌حنجره، بلند فریاد می‌زنیم... کسی نبیند، کسی نشنود! در مواجهه با بیرون، لبخندی بر لب جایگذاری می‌کنیم، نه از وجد و وجدان و نه از شعف... کجا‌هایمان باید صفحه نمایشِ زندگیِ مدرنِ تمدنِ امروزینِ دلقکان باشد. امروز در جلوت از دوگانگی‌های معصومانه خود می‌گریزیم و در خلوت خود به جزایر درونی خودساخته‌مان بازمی‌گردیم: خسته، افسرده، زخمی، شاید حتی با چاشنی‌امید و تلخند. »

اکرم ابوالحسنی متولد ۱۳۵۹ تهران و فارغالتحصیل کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشکدۀ هنر و معماری تهران، بیش از ۱۰ سال است که به طور حرفه ای نقاشی کرده و «ماکجااد» حاصل تجربه‌های او در این شش سال است. این نمایش از ۲۸ مرداد تا ۳ شهریور ۱۴۰۱ هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هنری پژوهشی شهریاران برپا خواهد بود.

گالری شهریاران واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، پایین بهشتی، کوچه دهم، پلاک ۲۴، طبقه چهارم، واحد ۱۵ میزبان علاقه‌مندان است.