گروه تجسمی هنرآنلاین: فستیوال بین‌المللی هنر‌های معاصر مدیترانه FIMAC یک رویداد مهم برای ارتقای هنر معاصر در زمینه تاریخی، هنری، باستان‌شناسی، فرهنگی و اجتماعی در حوضه مدیترانه است. برای نسخه ۲۰۲۲، کالابریا و قلعه روفو دی اسکیلا به عنوان مکان برگزاری جشنواره انتخاب شدند.

این جشنواره همزمان با فستیوال سالانه موسیقی جز Scilla در کالابریای ایتالیا است. این فستیوال طبق سنت هر ساله در قلعه تاریخی Castello Ruffo در شهر اسکیلا برگزار می‌شود که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپاست.

FIMAC با همکاری موزه MIIT تورین، ماهنامه ایتالیا آرته و انجمن فرهنگی Galleria Folco شکل گرفته که بیش از سی سال است برای ارتقای هنر مدرن و معاصر ایتالیا فعالیت می‌کنند و هدف اساسی این نمایشگاه انجام یک انتخاب دقیق و ارائه دید بین‌المللی برای همه هنرمندان شرکت‌کننده در موزه‌ها، بنیاد‌ها، گالری‌ها، آکادمی‌ها، سازمان‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها است.

در این نمایشگاه آثار چند هنرمند ایرانی نیز شرکت دارد. صدف کباری، شیرین معیا، شهرزاد طاهری، روحا دباغیان، ثمینه عامل سیاح، فرحناز اولیایی و کیمیا یاری هنرمندانی هستند که آثار آن‌ها در این رویداد به نمایش درآمده است.