گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار هوناز آفاقی با عنوان «ماهی» در گالری هوم برگزار شد. آفاقی در گفتگو با هنر آنلاین با بیان اینکه ۱۳ اثر با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد در این مجموعه به نمایش درآمد گفت: کار‌های من ترکیبی از طراحی و نقاشی است و بیشتر آن‌ها در طول دوره کرونا و قرنطینه شکل گرفت.

آفاقی درباره المان‌هایی که در کار‌هایش دیده می‌شود گفت: نماد‌های حیوانی مانند ماهی و پرنده و گاهی فیگور‌های انسانی در کار‌هایم وجود دارد. همه این‌ها دستاویزی بود برای نشان دادن بخشی از حیاتی که بشر در حال تجربه آن است. پرنده، ماهی و انسان اشاره به آسمان، دریا و زمین دارد و این عناصر در کار‌هایم بهانه‌ای است که بگویم شاید همه ما بخشی از این موجودات را درون خود داریم و رنج‌هایی که می‌کشیم را به هم القا می‌کنیم.

او درباره حضور طراحی در کار‌هایش گفت: معمولاً طراحی با متریال‌هایی مثل مداد و زغال روی کاغذ انجام می‌شود ولی من می‌خواستم این کار را با نقاشی‌هایم ترکیب کنم و بر روی رنگ اکریلیک طراحی کردم. من هر جا که احساس نیاز می‌کردم عناصر طراحی و خط را وارد کار کردم و این به عنوان یک تجربه برایم خوب بود. این که چطور می‌شود پل ارتباطی بین تکنیک‌ها و توانایی‌های طراحی و نقاشی ایجاد کرد برایم جالب بود و باید این مسیر را ادامه دهم تا بتوانم بیان عمیق‌تری پیدا کنم.

آفاقی با بیان اینکه فضای آثارش کاملاً اکسپرسو و خیالی است، افزود: پروژه‌هایی که کار می‌کنم و به نمایش می‌گذارم را به عنوان تجربه می‌بینم و میزان موفق بودن آن برایم اهمیت ندارد. آن‌ها را به عنوان قسمتی از زندگی می‌بینم و این خیلی مهم است که ببینیم در مقاطع مختلف با چه رویکرد و احساسی کار می‌کنیم و تجربیات خود را به تصویر می‌کشیم.