به گزارش هنرآنلاین، در متن پیام تسلیت محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت مرحوم صادقی چنین آمده است:

بسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت اندوه‌بار هنرمند متعهد، انقلابی و پیشکسوت عرصه نقاشی، کاریکاتور و گرافیک استاد حبیب الله صادقی، موجب تألم و تأثر فراوان اینجانب شد.

استاد حبیب الله صادقی شخصیت بزرگی که عمر پربرکت خویش را با عشق و هنرمتعهدانه درهم آمیخته و سال‌ها با جان و دل خود در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس با آثارش کنار مردم بود و باور‌ها و آرمان‌های مردم را نقش زد؛ انقلابی بود و تفکر آرمانی داشت، همواره به دنبال ایجاد تحول، تجلی، قرائت و رهیافت جدید از روحیه انقلابی با زبان هنر، ثابت قدم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ایستاد.

یقیناً نام وآثار هنری این استاد و هنرمند پیشکسوت ارزشمند روایتگر انقلاب و حماسه برای همیشه در تاریخ هنر ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

اینجانب فقدان این هنرمند پیشکسوت را به خانواده محترم‌ایشان، اصحاب فرهنگ و هنر تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر آرزومندم.

شایان ذکر است محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن ماه سال گذشته با حضور در موزه هنر‌های معاصر فلسطین ضمن گفت و گو با استاد حبیب الله صادقی از کارگاه نقاشی‌ایشان بازدید کرد و در جریان روند آماده‌سازی آثار این هنرمند پیشکسوت قرار گرفت.

عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باصدور پیامی درگذشت استاد حبیب‌الله صادقی، نقاش و هنرمند برجسته عرصه هنر‌های تجسمی کشور را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسّف و تالّم، خبر جانکاه درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی، دکتر حبیب‌الله صادقی را دریافت کردم.

دکتر حبیب‌الله صادقی از پیشگامان وارسته هنر انقلاب و از هنرمندان صاحب‌سبک رشته نقاشی بود که از عنفوان انقلاب شکوه‌مند اسلامی تا پایان دوران دفاع مقدس و سال‌های متمادی پس از آن، عمر شریف و پربرکت خود را صرف رشد و اعتلای هنر انقلاب و تربیت نسل ارزنده‌ای از هنرمندان متعهد و انقلابی ساخت.

بدون‌شک تلاش‌های مجاهدانه و خدمات ارزنده این استاد پارسا که سرمایه‌ای بی‌بدیل برای هنر انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آمد، فراموش‌ناشدنی و فقدان او ثلمه‌ای عظیم و جبران‌ناپذیر برای هنر انقلاب اسلامی و هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی خواهد بود.

در پایان، درگذشت این هنرمند مخلص و متعهد را به خانواده معزّز صادقی، هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی و تمامی شیفتگان و دلبستگان آن استاد ارجمند تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید فرهیخته، رحمت و غفران واسعه و برای عموم سوگواران و تعزیت‌داران، صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.