به گزارش هنرآنلاین، کتاب مونوگرافی شهریار احمدی که از سوی انتشارات بین‌المللی (SKIRA) چاپ شده و منتقدان و نویسندگان بین‌المللی در آن قلم زده‌اند، ساعت ۱۹ روز جمعه در شهر کتاب فرشته رونمایی خواهد شد. این کتاب با کیوریتوری مارکو مِنه گوتزو، منتقد صاحبنام ایتالیایی و استاد تاریخ هنر دانشگاه هنر‌های زیبای میلان، در ایتالیا چاپ شده و دربردارنده بیست و پنج سال اول عمر کاری اوست.

شهریار احمدى متولد سال ١٣۵٨ در کرمانشاه است. او قبل از آنکه به صورت حرفه‌ای آموزش ببیند، به صورت خودآموخته خوشنویسى می‌کرد. فعالیت حرفه‌ای او از سال ١٣٧٢ با ورود به هنرستان هنر‌های تجسمى پسران کرمانشاه آغاز شد و اولین نمایشگاه گروهی را درسال ١٣٧۵ برگزار کرد. وی در سال ١٣٧۶ در مقطع لیسانس وارد دانشگاه هنر شد و در سال ۱۳۸۰ فوق لیسانس نقاشی را در همانجا ادامه داد. در سال ١٣٧۴ برنده جایزه اول محیط زیست در ژاپن شد. سال ١٣٨۶ نیز جایزه و تندیس دوسالانه بین‌المللی نقاشی جهان اسلام را بُرد.

احمدی از آن زمان تاکنون بیش از ١۵ نمایشگاه انفرادی در تهران، زوریخ، لوسرن، دبی، استانبول، ماربلا.. داشته و بیش از ١۵٠ نمایشگاه گروهی در ایران، سویس، فرانسه، انگلستان، ایلات متحده آمریکا، ترکیه، امارات متحده، ژاپن، ونزوئلا، لبنان، کویت، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا و... برپا کرده است. او از سال ٨٣ به عنوان مدرس و رئیس دپارتمان نقاشی دانشگاه علمى کاربردی کرج مشغول کار است واکنون در جهانشهر کرج زندگى و کار می‌کند. آثار این هنرمند در مجموعه‌های خصوصى و دولتى معتبر و... نگهدارى می‌شود.

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب مونوگرافی شهریار احمدی ساعت ۱۹ روز جمعه هفتم مرداد در شهر کتاب فرشته به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل صدر، پلاک ۱۶۷۱ برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.