گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار متین محقق با عنوان «من ناتمام» در گالری گلستان برپاست. محقق در گفتگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۲۸ اثر آبستره در این مجموعه به نمایش درآمده گفت: من کارشناس ارشد نقاشی هستم و ۱۳ سال است در این زمینه فعالیت می‌کنم. از ابتدای فعالیت هنری خود انتزاعی کار می‌کردم اما در کنار آن طراحی و نقاشی خود را هم تقویت کردم و این‌طور نبود که به دلیل بلد نبودن سایر سبک‌های نقاشی سراغ کار انتزاعی بروم. همه اصول و تکنیک‌ها را از ابتدا آموختم چون دوست داشتم کارم قوی باشد و اگر زمانی خواستم غیر از انتزاعی به شکل دیگری نقاشی کنم بتوانم این کار را انجام دهم. اما گرایش اصلی من نقاشی انتزاعی است چون در این شیوه کار از قدرت ذهنم استفاده می‌کنم و لذت بیشتری می‌برم.

محقق ادامه داد: هنرمند باید خودش را به‌روز کند و با جامعه پیش برود. گاهی مخاطبان به من می‌گویند چرا بعضی کار‌هایت تیره است و بعضی شاد. باید بگویم این اتفاق برگرفته از شرایط محیط اطراف و جامعه است. مثلاً وقتی کرونا شیوع پیدا کرد رنگ‌های تیره و کدر وارد کارم شد و زمانی که می‌خواستم انرژی بیشتری به خودم بدهم کار‌هایم رنگین‌تر شد.

این هنرمند افزود: من مواد مختلف را به کار برده و همیشه آزمون و خطا می‌کنم. این‌ کارها باعث می‌شود آثارم تکراری نشود. تابه حال از رنگ ساختمانی، رنگ ماشین، جوهر رنگی، اسپری و... در کار‌های خود استفاده کرده‌ام و این باعث تفاوت آنها با یکدیگر می‌شود.

محقق ادامه داد: در نقاشی انتزاعی هر عنصری مانند منظره، فیگور و... می‌تواند به شکلی خلاصه و ساده شده وجود داشته باشد. ولی من آبستره کار می‌کنم یعنی فقط از فرم، فضا و رنگ استفاده می‌کنم و با همین عناصر باید ذهنیت خود را روی بوم بیاورم و مخاطب را جذب کنم، بدون اینکه هیچ عنصر آشنایی در تابلو باشد. این کار اصول خودش را دارد و باید با مطالعه زیاد و از پایه آن آغاز شود. نه اینکه رنگ را روی بوم بپاشیم و بگوییم نقاشی آبستره انجام داده‌ایم. من با ضرب قلم، رنگ و بافت سعی می‌کنم کاری کنم که اثرم ویژگی‌های شخصی داشته باشد.

او درباره جایگاه نقاشی آبستره در میان ممخاطبان گفت: در دنیای امروز همه چیز به سمت خلاصه شدن رفته و هنر مینیمال گسترش زیادی پیدا کرده است. نمایشگاه من در گالری گلستان بازدید‌کننده زیاد و فروش خوبی داشت و متوجه شدم مخاطبان زیادی به این نوع کار علاقه‌مند هستند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از مخاطبان جوان علاقه‌مند شدند که در کلاس‌های من شرکت کنند واضح است که آن‌ها از کار‌های کپی خسته شده‌اند و می‌خواهند از ذهنیت خود در کارشان استفاده کنند.

نمایشگاه آثار متین محقق تا ۵ مرداد در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپاست.