به گزارش هنرآنلاین، آیین گشایش نمایشگاه «چراغ راه» ظهر روز شنبه، ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۱ با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، جمعی از مسئولان وزارت فرهنگ کشور سوریه و پدیدآورندگان آثار در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار شد.

در این نمایشگاه ۴۸ اثر از ۱۵ هنرمند در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و نگارگری به نمایش گذاشته خواهد شد که هنرمندانی همچون؛ ‌امیرحسین آقامیری، علی اسلامی‌مقدم؛ علیرضا‌امین‌مقدم، حاج عبدالله حاجی سید حسن؛ حسین حبیبی، اژدر زارع حسین‌زادگان، ناصر سیفی، کامیار صادقی، مینا صدری، منصوره عالیخانی، حسین عصمتی، عبدالحمید قدیریان، کیومرث قورچیان و حشمت‌الله نوروزی آثارشان را ارائه داده بودند.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی درباره آثار نمایشگاه عنوان کرد: این آثار به همت عزیزان در مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در تهران خلق شده‌اند که مشتمل بر نقاشی، خوشنویسی، خط نقاشی، نگارگری، کاریکاتور و تذهیب می‌شود. گفتنی است؛ آن‌ها در شکل جدیدی از اتفاق آثارشان را در اینجا ارائه کرده‌اند.

او افزود: آثار به نمایش درآمده پیشتر دیده نشده و برای اولین بار خلق شده‌اند از اینرو به طور کامل، تولیدی هستند. انشاالله در آینده بنا بر این است که از بضاعت هنرمندان شهرستانی بهره گرفته شود و نمایشگاه به شکل گسترده‌تری برپا شود.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری خاطرنشان کرد: آثاری که اینجا ملاحظه می‌کنید برای فروش گذاشته شده‌اند و از نظر اقتصادی قیمت مناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.‌امیدوارم عزیزان علاقمند برای تماشای آثار تشریف بیاورند و در صورت تمایل به خریداری آثار بپردازند.

او راجع به بحث اقتصاد هنر تصریح کرد: بحث اقتصاد هنر و مسائل مربوط به معیشت هنرمندان مد نظر قرار گرفته شده است و‌امیدواریم به صورت گستره‌تر این مسائل را پوشش بدهیم تا این معضل به شکل جدی حل شود.

شجاعی طباطبایی درباره دیگر نحوه‌های نمایش آثار بیان کرد: آثار از طریق سایت مجله هنر‌های تجسمی، سایت ایران کارتون و همینطور، در فضای مجازی مرکز دیجیتال حوزه هنری به نمایش در خواهد آمد و علاقمندان می‌توانند از طریق فضای مجازی به تماشای آثار بپردازند.

او در انتها برپایی نمایشگاه «چراغ راه» را اتفاق خوبی نامید و افزود: اتفاق خوبی است که هنرمندانی در سبک‌های مختلف کنار هم جمع شدند و آثار فاخری را خلق کردند.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند از سه‌شنبه ۱۴ تا ۲۹ تیرماه، روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ به گالری ابوالفضل عالی واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.