گروه تجسمی هنرآنلاین: کیمیایی که بیشتر با ساختن فیلم‌هایی چون «قیصر»، «ضیافت»، «گروهبان»، «سرب» و این اواخر «خائن‌کشی»، «رئیس» و «جرم» شناخته می‌شود، ساعت ۱۷ امروز سه‌شنبه ۱۴ تیر به نگارخانه هنر آریانا در یکی از خیابان‌های شمال تهران می‌رود تا در آیین گشایش دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های خود شرکت کند.

کیمیایی اوایل آذرماه سال گذشته همزمان با رونمایی از نقاشی‌هایش در نگارخانه گلستان گفته بود خودش را نقاش نمی‌داند اما از اوایل جوانی و پیش از ۲۰ سالگی دستی بر قلم‌مو داشته و سری هم به عرصه هنرهای تجسمی زده است. سرانجام نخستین نمایشگاه نقاشی‌های این سینماگر سرشناس و قدیمی پنجم تا هفدهم آذرماه ۱۴۰۰ در نگارخانه گلستان برگزار و با استقبال خوب سینمادوستان و دوستداران هنرهای تجسمی روبه‌رو شد. هر چند همان زمان هم زمزمه‌های نه‌چندان پررنگ انتقاد از ورود کیمیایی به دنیای نقاشی به گوش می‌رسید.

حالا که نخستین ماه تابستان ۱۴۰۱ به نیمه رسیده و البته اندکی از گرمای هوای آلوده پایتخت کاسته شده، هواداران کیمیایی می‌توانند ساعت ۱۷ امروز به نگارخانه هنر آریانا در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای فرشته (شهید فیاضی) بروند و نخستین تماشاگران نمایشگاه آثار هنری خالق «قیصر» و «دندان مار» و «رد پای گرگ» باشند. ضمن اینکه او چند کتاب هم در کارنامه دارد از جمله رمان سه‌جلدی «سرودهای مخالف ارکسترهای بزرگ ندارند» و «جسدهای شیشه‌ای».

Kimia01

کیمیایی آخرین بار بهمن سال گذشته با فیلم سینمایی «خائن‌کشی» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و گرچه خودش از حضور در رقابت کنار کشید اما فیلم او در شش رشته فنی نامزد دریافت سیمرغ بلورین و در طراحی لباس برنده جایزه شد.

آیین گشایش دومین نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی تا ساعت ۲۱ امروز سه‌شنبه چهاردهم تیر برقرار و حضور در آن برای هنردوستان آزاد است. این نمایشگاه تا ۲۰ تیر ادامه دارد