به گزارش هنرآنلاین، در اختتامیه فصل نخست جشنواره تهران کارتون با حضور چهار نسل از اساتید، چهره‌های مطرح و پیشکسوت کارتونیست کشور از برندگان و افراد برگزیده این رویداد هنری توسط مدیرعامل و معاونین سازمان زیباسازی شهر تهران تقدیر و تشکر شد.

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مراسم اختتامیه این جشنواره ضمن تقدیر از هنرمندان مشارکت‌کننده افزود: کارتون و کاریکاتور ابزاری اثرگذار برای بیان و روایت جذاب موضوعات و مسائل شهر است که می‌تواند بسیاری از گره‌های فرهنگسازی و آموزش‌های شهروندی را بازکند.

به گفته مدیرسازمان زیباسازی قرار است جشنواره بین‌المللی تهران کارتون در فصول و دوره‌های مختلف سال با موضوعات مختلف و تخصصی زیباسازی و مدیریت شهری برگزار شود.

در این مراسم جمال رحمتی دبیر جشنواره نیز با اشاره به استقبال خوب هنرمندان گفت: اساتید و چهره‌های برتر کشور‌های ایتالیا، کوبا، اکوادور، ترکیه و مکزیک آثار خود را به دوره نخست جشنواره ارسال کردند که در کنار ۵۰ اثر کارتونیست‌های حرفه‌ای کشور و نیز بیش از ۱۰۰ اثر برگزیده فراخوان عمومی، مجموعه‌ای فاخر و با کیفیت از محتوای هنری مدنظر را شکل دادند.