گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایش «بربادرفته» از پویا آریانپور با کیوریتوری مریم مجد در کارخانه قند کهریزک برپاست. مجد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره حضور خود در این پروژه گفت: من علاوه بر مدیریت گالری اثر و تیرآرت تصمیم گرفتم به صورت مستقل دفتر کار خود را به عنوان پروژه‌های هنری مریم مجد تأسیس کنم که یک شرکت خدماتی در حوزه تجسمی است و کار‌هایی مانند کیوریتوری، مدیریت مجموعه، نمایندگی هنرمندان، تولید محتوا و مدیریت پروژه‌های هنری را انجام می‌دهیم. رسمیت پیدا کردن دفتر من همزمان شد با جدی‌تر شدن پروژه آقای آریانپور که چهار سال روی آن کار کرده و از ۹ ماه پیش به این پروژه متصل شدم تا کیوریتوری و بخش‌هایی از کار‌های اجرایی آن را انجام دهم.

او درباره نحوه تأمین بودجه این رویداد گفت: هزینه پروژه را فقط پویا آریانپور تأمین کرده و افرادی مثل من، ناشر کتاب، گرافیست و... با ارائه تخفیف‌هایی کمک کردند امکان اجرای آن فراهم شود. هنرمند از طریق فروش آثار هنری خود توانسته در طول چند سال بودجه پروژه را تأمین کند. متأسفانه وقتی کسی پول خود را صرف کار فرهنگی می‌کند عده‌ای باور نمی‌کنند و شایعاتی درباره هزینه این پروژه مطرح شده بود که رقم واقعی بسیار کمتر از آن است.

مجد درباره خروج از گالری و برگزاری نمایش در فضایی غیرمعمول گفت: حضور مثبت این نمایشگاه را در منطقه کهریزک و در میان مخاطبان خاص و عام کاملاً مشاهده کردیم و گرچه نظرات مثبت و منفی درباره این رویدا وجود دارد اما بخش مثبت آن کاملاً به بخش منفی برتری دارد. از میان مردم منطقه تعداد بسیار زیادی بازدیدکننده داریم و این برای من بسیار خوشحال‌کننده است. با افراد زیادی صحبت کردم که برایشان جالب بود چنین اتفاقی در منطقه رخ داده و عقیده داشتند این کار باعث شده است بار منفی از نام منطقه کهریزک برداشته شود و احساسی که مردم به این فضا داشتند عوض شود. البته هدف هنرمند از انتخاب این محل چنین مسائلی نبوده و تاریخچه این عمارت و انطباق آن با محتوایی که مد نظرش بوده باعث این انتخاب شد، اما در نهایت کاری که انجام شد چنین نتایج و فوایدی را به همراه داشت.

مجد افزود: دور بودن از شهر باعث کاستن مخاطبان نمایش نشد زیرا کسانی که پویا آریانپور و فعالیت‌های قبلی او را می‌شناسند برایشان کنجکاوی‌برانگیز بود که ببینند چه اتفاقی افتاده است. طرفداران این نوع رویداد‌های هنری به تماشای کار‌ها می‌آیند و نظرات متفاوت آن‌ها در فضای مجازی افراد دیگر را کنجکاو می‌کند. بنابراین تعداد بازدید‌کننده‌ای که داشتیم بی‌نظیر بوده است.