به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه آثار هنری و عکاسی ۲۸ هنرمندی که در سال‌های مختلف در گالری خارک زیر نظر علی رئیس شقاقی آموزش دیده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه بچه‌های خارک با آثار ابوالقاسم خوشرو، محمد خوشـرو، سید محمدرضا حشمت الواعظین، مجید کریمی، مریم ملکی، شهرام میرنژاد، سوده دادرس، ماندانا آینه‌چیان، محدثه وصفی، مهری غفاری، محمد مسعودشاهی، علیرضا علیدوستی، حمیدرضا علیدوستی، علی رئیس شـقاقی، سعید بسحاق، محجوبه عالمی، اعظم جلالی، سعیده رحمتی، سارا شـاهرودی، صبا بقارپوش، فاطمه زنده دل، محمد مرادخانی، شبنم جهانبانی، محمد افسانه، ماندانا ملک قاسمی، سید مهدی فدوی، احمدعلی کدیور و آیدین قشلاقی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه جمعه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه‌امیر نوری، شماره ۳۹ افتتاح می‌شود و تا چهارم خردادماه ادامه دارد.

در یادداشت این نمایشگاه نوشته شده است:

بچه‌های خارک، نمایشگاهی که باز تعریف یک نگاه، یک فضا-زمان و یک انسان است. 

علی رئیس شقاقی، در روح کسانی جاریست که تجربه‌ بصری و حسی خود را در گستره نگاه او رشد دادند.

خیابان انقلاب، خیابان خارک در خانه‌ شماره‌ ۱۴، نگارخانه‌ای بود به نام خارک. فضایی که اکنون فقط در اذهان ماست.

خارک برای ما همان جاییست که برای اولین بار با مفهوم نور، ارتباطش با تاریکی و اجسام آشنا شدیم و در برابر این سؤال بنیادین قرار گرفتیم که فلسفه‌ عکاسی چیست و جایگاه عکاسی در هنر کجاست؟

پس از سال‌ها دوری از آن هم نگری‌ها برآنیم که دیگر بار آن فضا-زمان را بازتولید کنیم: با عکس‌ها و آثاری که روح نگرش علی رئیس شقاقی به مقوله­ هنر و عکاسی را در بطن خود دارد.

بچه‌های خارک تجربه‌ای جمعی است در پیش چشمان شما.