به گزارش هنرآنلاین، فراتر از اثر، عنوان جریان مجموعه نمایشگاه‌های هنری که در پیوند با شعار سال ۲۰۲۲ ایکوم «قدرت موزه‌ها» در نظر گرفته شده و تأملی‌ست به موزه و گنجینه آن با توجه به ارزش‌های مفهومی انسانی و با هدف توجه به جایگاه، قابلیت‌ها و اثرگذاری موزه هنر و دین در رشد و پویایی جامعه.

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت اولین دوره از نمایشگاه‌های «فراتر از اثر» با نگاه و تأملی بر آثار طراحی و نقاشی هنرمند معاصر پیشکسوت جواد حمیدی برگزار خواهد شد. تمامی آثار متعلق به گنجینه موزه است که در همان سال‌های آغازین تأسیس موزه به گنجینه راه یافته و نزدیک به بیست سال است که در این موزه نگهداری می‌شود و برای اولین بار به صورت مجموعه آثار هنرمند به نمایش درمی‌آید.

جواد حمیدی نقاش و مدرس ایرانی (۱۲۹۷-۱۳۸۰ ش)، از پیشگامان هنر نوگرای ایران، در هنرکده وابسته به دانشگاه تهران، دانشکده هنر‌های زیبا، زیر نظر علی‌محمد حیدریان (از شاگردان کمال‌الملک) و نیز مارت سلستین ایو، بانوی نقاش فرانسوی آموزش دید و در ادامه به مدرسه بوزار رفت و دوره کارشناسی ارشد نقاشی را گذراند و نیز نزد آندره لوت تعلیم یافت.

سال ۱۳۲۸ به ایران بازگشت و تدریس را در دانشکده هنر‌های زیبا ادامه داد. حمیدی یکی از پرکارترین نقاشان نسل خود بود و شیوه‌های مختلفی را از طبیعت‌گرایی تا انتزاع مطلق می‌آزمود. گاه طبیعت بی‌جان و منظره نقاشی می‌کرد و گاه به مضمون‌های تمثیلی و مذهبی می‌پرداخت. خود او علت تنوع محتوا و ساختار و آثارش را این گونه بیان می‌کند که تجربه مکتب‌های گوناگون در کار تدریس به او قدرت یاد دادن می‌دهد.

علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند از ۲۸ اردیبهشت تا ۲۸ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۷ به موزه هنر‌های دینی امام علی(ع) در خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید دستگردی، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ مراجعه نمایند.