به گزارش هنرآنلاین، در این برنامه که با نمایش آثار استاد محجوبی در موزه هنرهای زیبای سعدآباد همراه بود، سعید اوحدی (معاون وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی) و عباس عراقچی (دبیر شورای روابط خارجی ایران) در کنار جمعی از هنرمندان و چهره‌های سیاسی و فرهنگی حضور داشتند.

اوحدی در این مراسم آثار استاد محجوبی را نماد مقاومت و صلح و برگرفته از اندیشه پاک او دانست و گفت: «این برنامه به پاس قدرشناسی از بیش از ۶۰ سال خدمات و زحمات این استاد گرانقدر تدارک دیده شده و آثاری برای تمدن ایران و نسل‌های آینده به یادگار گذاشتند.»

عباس عراقچی دیگر سخنران این برنامه بود که با تاکید بر قدر دانستن داشته‌ها در زمان حیات افزود: «من متخصص هنر و نقاشی نیستم ولی به عنوان یک علاقه‌مند هنر عنصر صلح را در همه آثار استاد محجوبی پررنگ می‌بینم. ایشان در هیچ‌یک از آثار خود طبیعت را سرکش به تصویر نکشیده و صلح و هماهنگی بین همه اجزا برقرار است.»

طراحی و ساختن بوستان ساعی و نظارت بر اجرای بوستان‌های لاله، نیاوران، جمشیدیه، لاله، خزانه و شفق، برگزاری بیش از ۱۰۰ نمایشگاه نقاشی انفرادی و گروهی از فعالیت‌های استاد محجوبی در بیش از هفت دهه گذشته است؛ هنرمندی که او را «نقاش بهشت» می‌خوانند و می‌شناسند.

یدالله کابلی، استاد برجسته خوشنویسی هم در سخنانی کوتاه گفت: «در دنیای هنر نوآوری فردی و مولفه‌های شخصی رمز ماندگاری است و استاد محجوبی این رمز را دارد. کارهای ایشان مقدس است و هیچ‌یک از این بیش از هزار اثر شبیه هم نیست و در کمال هنر به تصویر کشیده شده‌اند.»

در پایان مراسم لوح تقدیرپاسداشت یک عمر فعالیت و خلق آثار و ایده‌های نو به نمایندگی از سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به استاد حسین محجوبی تقدیم شد. سفرای روسیه، ایتالیا، کره جنوبی، اوکراین، رومانی ژاپن و... از دیگر مهمانان مراسم بودند.