به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه آثار‌ امیرحسین عالی با عنوان «زنان با چشمان بسته» ١۶ اردیبهشت ماه در گالری ژاله افتتاح شد. در این نمایشگاه آثار طراحی روی کاغذ به نمایش درآمده است که هر کدام از آن‌ها پرتره‌ای از یک زن و تنهایی وجودی انسان را نشان می‌دهد. طراح در این آثار با کمترین استفاده از ابزار، تنها خطوط سیاه را روی سفیدی کاغذ آورده است و در ساده‌ترین شکل ممکن به بیان احساس و انتقال آن به مخاطب پرداخته است.

امیرحسین عالی درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: سال‌ها پیش فقط طراحی‌های کلاسیک را می‌شناختم و فکر می‌کردم که هر چقدر هم خوب کار کنم نمی‌توانم مانند آن‌ها طراحی کنم. این مقایسه‌ها باعث می‌شد که ناامید شوم اما در سال‌های بعد متوجه شدم چیزی که نیاز دارم یک فضای شخصی است تا بتوانم خودم را در آن جستجو کنم. این جست و جو‌ها مرا به مشاهده کردن ترغیب کرد و مجموعه فعلی آثارم ادامه همین روند مشاهده کردن است. این مجموعه شامل طراحی‌های واقعیت‌گرایانه و حاصل تمرکز من روی امر طراحی است که در طول هشت سال گذشته بر اساس تمامی مشاهدات و آنچه در این سال‌ها با آن مواجه بودم شکل گرفته است.

عالی با اشاره به طراحی معاصر گفت: امروزه تعریف طراحی خیلی گسترده شده و نمی‌توانیم بگوییم فقط کسی که با مداد کار می‌کند طراح است، بلکه با نور، چیدمان و هر ابزار و رسانه دیگری می‌توان طراحی کرد. طراحی می‌تواند یک مدیای مستقل باشد و قرار نیست صرفاً به عنوان ستونی برای شکل‌گیری نقاشی باشد. اما در این مجموعه با توجه به اینکه یکی از اهداف من جست وجو در یک دوره خاص و برخوردی کلاسیک با طراحی بود، با مداد روی کاغذ و بدون رنگ به طراحی پرداختم.

نمایشگاه «زنان با چشمان بسته» تا ٢۶ اردیبهشت ١۴٠١ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.