گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاهی از آثار عیسی جنگانی به زودی در هتل هما بندرعباس برگزار می‌شود. جنگانی هنرمند خودآموخته هرمزگانی است که در حدود چهل سال است نقاشی می‌کند و سالهاست به تدریس نقاشی در هرمزگان می‌پردازد. آثار او در نمایشگاه‌های بسیاری در سطح داخلی و خارجی به نمایش درآمده است.

جنگانی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره مجموعه جدید آثارش گفت: از حدود ۵ سال پیش کار روی این آثار را آغاز کردم. عنوان مجموعه «چغ» به معنی جوانه زدن است و بیشترین تمرکز این مجموعه بر داستان‌هایی است که در قدیم از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها روایت شده است.

جنگانی افزود: این داستان‌ها که به آن‌ها چی‌چکا می‌گویند روایتگر فرشته‌ای است که به دنیا می‌آید و بعد با قایق سفید از دریا بیرون آمده و وارد افسانه‌های هرمزگان می‌شود. من این داستان‌ها را به سبک سورئال به تصویر کشیدم و اسطوره‌ها و نماد‌های هرمزگان را در دل آن قرار دادم. در این آثار فرشته نزدیک پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و هنرمندان و مشاهیر ما نشسته و با آن‌ها صحبت می‌کند و بعد روایت‌های آن‌ها در این تابلو‌ها می‌آید.

عیسی جنگانی

جنگانی ادامه داد: در طول سال‌های فعالیت خود شیوه‌های کاری متفاوت را آزمودم و این مجموعه برآیند چهل سال کار من است که همه تجربیاتم در آن نمایان شده است. کاراکتر‌ها با سادگی و آشناسازی در این مجموعه دیده می‌شوند و این مسأله باعث می‌شود هم افراد متخصص و هم عامه مردم بتوانند با کار‌ها ارتباط برقرار کنند.

او با اشاره به اینکه تعدادی از مشاهیر حوزه ادبیات و موسیقی را در این آثار به تصویر کشیده است، گفت: بیشتر افرادی که در این تابلو‌ها به تصویر کشیدم دوستان چندین ساله من هستند، اما قصد دارم در مجموعه‌های بعدی این دایره را گسترده‌تر کنم و به هنرمندان و افراد سرشناس سایر شهر‌های استان نیز بپردازم. این مجموعه ادامه خواهد داشت و قصد دارم بخش دوم آن را شروع کنم که به بزرگان حوزه تجسمی استان هرمزگان می‌پردازد.

جنگانی افزود: هدف من این است که این مجموعه به صورت مدون ادامه پیدا کند تا در نهایت بتوان در هرمزگان یک موزه تجسمی از آن‌ها شکل داد. ما در هرمزگان هیچ منبع تصویری یا موزه‌ای که به آن مراجعه کنیم و تصویرسازی‌های گذشتگان را ببینیم نداریم اما‌ امیدوارم این اتفاق رخ دهد. همچنین باید از هنرجویانم و همه کسانی که در این راه به من کمک کردند تشکر کنم.