به گزارش هنرآنلاین، مجموعه‌ای از طراحی‌های ‌امیرحسین عالی با عنوان «زنان با چشمان بسته» در گالری ژاله به نمایش درمی‌آید.

امیرحسین عالی ‎متولد ۱۳۶۲ در تهران است. او نقاشی را در هنرستان سوره تهران و ارتباط تصویری را در دانشگاه علم و فرهنگ آموخته است. عالی تجربه شرکت در چندین نمایشگاه گروهی در گالری دارگون، گالری آریانا، گالری راه ابریشم، گالری ملت، گالری نوا، گالری نیان و رویداد‌هایی مانند سومین جشنواره هنر‌های تجسمی هنر جوان، مسابقه طراحی سکوگراف، مسابقه نقاشی مونه و... را دارد.

عالی در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: « از نگاه اگزیستانسیالیست‌ها، تنهایی ذات وجودی همه انسان‌ها است؛ انسان تنها‌ زاده می‌شود، زندگی را سپری می‌کند و با همین تجربه شناختی از دنیا می‌رود. در مجموعه پیش رو، تلاش کردم فراموش شدگی و از خودبیگانگی انسان معاصر را از زاویه دید دو دسته از زنان در تقابل با جامعه امروز به تصویر بکشم. زنانی که یا چشمان خود را بر جهان خارج بسته و به مدد عقل گرایی و اتکاء به داشته‌های ذهنی‌شان، به درون خود پناه برده‌اند و یا اصلاً فاعلی شناسا و خردورز نیستند و شوربختانه این جبر اجتماع است که هویت آنان را تعریف می‌کند. در حقیقت از تقابل سفید و سیاه، خطوط شکسته و مشوش و چشمانی باز و بسته برای نشان دادن مضمون تنهایی بهره برده‌ام.»

نمایشگاه «زنان با چشمان بسته» ١۶ تا ٢۶ اردیبهشت ١۴٠١ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ و در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.