گروه تجسمی هنرآنلاین: «اکسپو ۲۰۲۰ | رویا تا واقعیت» فیلمی کوتاه است که این هفته به مناسبت پایان یافتن یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی تجاری جهان با صدای مورگان فریمن منتشر شد. ستاره نامدار و رنگین‌پوست آمریکایی در این ویدئو جز ماجرای تولد اکسپو در حاشیه خلیج فارس، داستان بازدید چهره‌های سرشناس از پاویون‌های اکسپو و برخی نقاط عطف و کلیدی این رویداد مهم را هم روایت کرده است.

تصاویر از جلسه‌ای در پاریس ۲۰۱۳ آغاز می‌شود؛ جایی که نام دوبی به عنوان میزبان اکسپو ۲۰۲۰ اعلام شد و در ادامه سراغ چالش‌هایی می‌رود که این رویداد با آنها روبه‌رو بود؛ از جمله همه‌گیری جهانی ویروس کرونا درست شش ماه مانده به آغاز اکسپو. ۲۴ میلیون بازدید و حضور ستاره‌های بزرگ و نامدار چون کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، یوسین بولت، لوییس همیلتن و... از دیگر بخش‌های فیلم هفت دقیقه‌ای «اکسپو ۲۰۲۰ | رویا تا واقعیت» است.

فریمن تنها بازیگر هالیوودی نیست که در تولید یک فیلم تبلیغاتی برای اکسپو ۲۰۲۰ دوبی همکاری و مشارکت کرده است. کریس همزورث، بازیگر ۳۶ ساله استرالیایی و ستاره برخی فیلم‌های ابرقهرمانی پیش از افتتاح رسمی اکسپو در یک فیلم کوتاه به کارگردانی رابرت استرومبرگ (فیلمساز برنده دو جایزه اسکار) شرکت کرد.

در این ویدئو که با همکاری هواپیمایی امارات تولید شد، همزورث به لطف تصاویر رایانه‌ای در دل اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به حرکت درآمد و مردم را به دیدن آینده دعوت کرد. در پسزمینه هم صدای گروه کر به گوش می‌رسید که ترانه «تخیل ناب» مربوط به فیلم سینمایی «ویلی وونکا و کارخانه شکلات‌سازی» سال ۱۹۷۱ می‌خوانند.

Cristiano Ronaldo

Luis Figo

Lionel Messi

Usain Bolt

 Pep Guardiola