گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی شیوا فضلی با عنوان «روایت آب و رنگ» در نگارخانه گل‌های داودی برگزار شد. فضلی در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۲۳ اثر در ابعاد مختلف در این مجموعه به نمایش درآمد گفت: من از سال ۸۹ نقاشی آبرنگ را شروع کردم و این کار‌ها مربوط به سه سال گذشته هستند. آثار این مجموعه جنبه‌های انسانی دارند و شامل کار‌های فیگوراتیو و پرتره هستند.

او با بیان اینکه آثارش برگرفته از موضوعات اجتماعی و انسان است، افزود: فیگور‌ها نشان دهنده مشاغل مختلفی هستند که در بازار، اجتماع، خیابان‌ها و... دیده می‌شوند، مانند مرد کفاش یا مرد ماهیگیر. من از این افراد عکاسی کرده و بعد نقاشی کشیده‌ام. همه کار‌های فیگوراتیو این مجموعه انسان را در شغل‌های خاص نشان می‌دهند، اما در پرتره‌ها آنچه برایم مهم بود حالت و عمق نگاه آن افراد بود و به همین دلیل آن‌ها را به تصویر کشیدم.

فضلی ادامه داد: من تکنیک‌های دیگری هم کار کرده‌ام اما آنچه در آبرنگ برایم جذابیت دارد حس ر‌هایی، سریع شکل گرفتن است. وجود اتفاق در آبرنگ بسیار مهم است. نقاشی آبرنگ در یک لحظه شکل می‌گیرد و قابل تغییر یا اصلاح نیست. در تکنیک‌های دیگر می‌توان اشتباهات را جبران کرد یا حس کار را در مراحل مختلف تغییر داد اما آبرنگ این طور نیست. این تجربه‌ای که در لحظه شکل می‌گیرد برای من ارزش زیادی دارد.