گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار شهره‌ امیر احمدی با عنوان «غریب‌ها» در گالری آتبین برگزار شد. ‌امیراحمدی در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۳۶ اثر با تکنیک اکریلیک روی مقوا و بوم در این مجموعه به نمایش درآمد گفت: این آثار مربوط به دو سال گذشته هستند. من بسیار پر کار هستم و در این مدت بیش از ۵۰۰ کار انجام داده بودم که این تعداد از میان آن‌ها برای نمایشگاه انتخاب شد.

امیراحمدی ادامه داد: من بر اساس موضوع خاصی کار نمی‌کنم بلکه حس درونی خودم را بر اساس اتفاقات مختلفی که رخ می‌دهد و آنچه در درونم شکل می‌گیرد، روی کاغذ می‌آورم. ممکن است احساس خوب یا بدی از کسی گرفته باشم و آن را روی کاغذ بیاورم و ممکن است این حس را بیننده در کارم متوجه بشود یا برداشت دیگری از آن داشته باشد.

امیراحمدی افزود: در کار‌هایم معمولاً انواعی از حیوان دیده می‌شود و شاید آن‌ها نشانه‌ای از صفت‌های حیوانی آدم‌ها هستند. هدف من این بود که آدم‌ها را نشان بدهم اما به شیوه‌ای متفاوت. گاه خودم تعجب می‌کنم که این موجودات چه هستند و می‌خواهند چه چیزی بگویند. اما فرم و رنگ‌ها معنای خاصی در کار‌هایم ندارد و نمی‌خواستم مفهوم خاصی را منتقل کنند، بلکه همه آن‌ها صرفاً برای به تصویر درآوردن هیجانات و احساسات خودم هستند.

او با بیان اینکه معمولاً به صورت متمرکز روی یک اثر کار نمی‌کند افزود: معمولاً چندین کار را با هم پیش می‌برم و حذف و اضافه‌های متعدد روی آن‌ها انجام می‌دهم و آن قدر کار را تغییر می‌دهم تا بالاخره احساس کنم کامل شده است و به نتیجه دلخواه برسم. گاهی اوقات پیش می‌آید که برای یک کار از قبل اتود می‌زنم اما در این مجموعه همه کار‌ها فی البداهه هستند.

امیراحمدی افزود: کار‌ها دوره‌های متفاوتی دارند، به عنوان مثال تعدادی از آن در چند روز که یک حس را داشته‌ام کار شده‌اند و تعدادی دیگر در زمان دیگر با حال و هوای متفاوت هستند. بنابراین نمی‌توانم آن‌ها را تکرار کنم چون هر کدام از آن‌ها بر اساس احساس خاصی شکل گرفته که دیگر تکرار نمی‌شود.

این هنرمند ادامه داد: این نمایشگاه هفتمین نمایشگاه انفرادی من است و قبلاً در زمینه تصویرگری کتاب کودک نیز فعالیت داشتم. سه کتاب را تصویرگری کرده‌ام اما چون دوست ندارم در چارچوب خاص و بر اساس قواعد مشخص کار کنم از تصویرگری کتاب کودک فاصله گرفتم و نقاشی را ادامه دادم.