به گزارش هنرآنلاین، نشست تخصصی نمایشگاه «آینه در آینه» مروری بر تحولات هنر معاصر ایران (۱۳۶۳-۱۳۵۳) روز سه‌شنبه سوم اسفندماه در کتابخانه موزه هنر‌های معاصر تهران به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

در این نشست با حضور کیانوش معتقدی، کیوریتور نمایشگاه در بخش نخست با عنوان «فرهنگ تصویری فرایند‌های انقلابی آمریکای لاتین در انقلاب اسلامی ایران: آینه در آینه»، دکتر رافائل مائوریللو عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی می‌کند. بخش دوم «بررسی ریشه‌های فکری و زیبایی‌شناختی نقاشی انقلاب» با سخنرانی دکتر سجاد باغبان ماهر، عضو هیأت علمی دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌شود.

در بخش سوم این نشست دکتر محمدرضا مریدی عضو هیأت علمی دانشگاه هنر با عنوان «هنر انقلابی ایران در بستر تاریخ اجتماعی هنر» سخنرانی می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست در کتابخانه موزه هنر‌های معاصر تهران حضور یابند یا به صورت زنده نشست را در صفحه اینستاگرام موزه تماشا کنند.

در این نمایشگاه آثاری مبتنی بر گفتمان‌های هنر اعتراضی، انقلابی و جنگ (به ترتیب سیر تاریخی) با ارائه مجموعه‌ای از آثار کمتر دیده شده و اسناد برای نخستین بار به نمایش درآمده‌اند که از گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران، حوزه هنری و مجموعه‌های خصوصی گردآوری شده‌است. نمایشگاه آینه در آینه مروری بر تحولات هنر معاصر ایران ۱۳۶۳-۱۳۵۳ تا هشتم اسفند ادامه دارد.