به گزارش هنرآنلاین، سید عباس میرهاشمی دبیر کل جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: حضرت آیت الله رئیسی با دیدار از نمایشگاه آینه در آینه، و گفتگو با هنرمندان هنرهای تجسمی و همچنین با بیان مطالبی درباره اهمیت و جایگاه هنر در دیپلماسی هنری در عرصه منطقه و بین‌الملل، نشان داد که دولت عزم جدی برای بسامان کردن وضعیت هنرهای تجسمی دارد و ما اهالی هنرهای تجسمی این را به فال نیک می‌گیریم.

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: من به نمایندگی از ستاد برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی از حضور رییس جمهور در بخشی از جشنواره که به مهمترین دوره هنری ایران یعنی هنر انقلاب اسلامی می‌پردازد سپاسگزاری می‌کنم و مطئنم که نگاه آقای رییس جمهور برای حمایت از هنرمندان و مباحثی که در حوزه اقتصاد هنر مطرح کردند می‌تواند بسیاری از موانع را از سر راه هنرهای تجسمی بردارد.

میرهاشمی افزود: حضور آیت الله رییسی باعث می‌شود که فضاهای مربوط به هنرهای تجسمی گسترش یاید. در این مدت حضور چند باره وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر و دیدار از نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی هم نشان از دغدغه‌مندی دولت در حوزه هنر دارد.

دبیر کل جشنواره افزود: از سوی دیگر دیدار صمیمانه و رودرروی جناب رییسی با هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی و هم صحبتی با ایشان راه تعامل و گفتگوی سازنده را گشوده است و این مساله باعث افزایش رابطه نهادهای دولتی و عمومی با هنر و هنرمندان و همچنین ایجاد بسترهایی برای جریان های هنری منطقه‌‌ای و بین‌المللی باشد.

میرهاشمی در پایان به سخنان محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: وزیر فرهنگ در دیدارهای خود با هنرمندان و همچنین در دیدار از جشنواره هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران، به نکاتی اشاره کرد که حاکی از برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و پایه‌ای و ساختاری برای رشد هنرهای تجسمی است.