به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آستانه آغاز به کار جشنواره، پیامی را به این شرح منتشر کرد:

اگر رشد ادبیات و داستان‌نویسی باعث ارتقاى هنر‌های شنیداری می‌شود، بی‌گمان رشد تمامی رشته‌های هنری که در زمره هنر‌های دیداری و بصری محسوب می‌شوند به شکل ملموسی وابسته به پیشرفت هنر‌های تجسمی‌اند. از این روى، هر نوع فعالیتی که به اعتلاى هنر‌های تجسمی کشور بینجامد، نتیجه‌اش در سایر هنر‌های بصری قابل مشاهده خواهد بود. گرچه این امر میسر نمی‌شود مگر آن که هنرمند ایرانی به گذشته خود نظر کند و از میراث فرهنگی هنری گذشته همچون نگاره‌ها و نقش مایه‌های شگفت اسلامى – ایرانى بهره گیرد و با زبان زمانه‌ی خود و برای مخاطب آن‌ها را باز آفرینی نماید.

محمد مهدی اسماعیلی در پیام خود را اشاره به اهمیت مخاطب در هنر نوشته است: هنرمند می‌داند هنر بى مخاطب دوامی ندارد. هنرمندانی که برگرفته از رخداد‌های جامعه و تجربیات خود آثار هنرى ارائه مى دهند، با نگاه انسانی و تعهد هنری خود، بزرگترین ذخیره برای هنر و داشته‌های فرهنگی و میراث هنری کشورمان محسوب می‌شوند که از رهگذر آفرینش‌های هنری، نسبت خویش با مردم و جامعه را زنده و پویا نگاه می‌دارند.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روز‌های سخت کرونایی اشاره کرد و افزود: همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، چهاردهمین دوره جشنواره هنر‌های تجسمی فجر که با گذشت دو سال از شرایط سخت شیوع بیماری کرونا برگزار می‌شود، حاصل نگاه و‌اندیشه هنرمندان گرانمایه هنر‌های تجسمی است و نقطه‌امیدی برای هنرمندان و مخاطبان این رویداد که با حضور مستمر در فرایند عرضه و ارائه اثر، پویایی و نشاط هنر را تضمین می‌کنند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به تعداد بالای شرکت‌کنندگان در جشنواره هنر‌های تجسمی گفت: مشارکت پرشمار پدیدآورندگان آثار تجسمی در شاخه‌های گوناگون و حضور تعداد قابل توجهی از هنرمندان برجسته کشور در کسوت دبیران و داوران جشنواره، می‌تواند نویدبخش رقابتی سالم و‌اندیشمندانه در عرصه هنر‌های تجسمی باشد تا هنرمندان با اطمینان خاطر در این عرصه شرکت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان پیام خود از تمامی دست‌اندرکاران چهاردهمین دوره جشنواره هنر‌های تجسمی فجر و نیز استادان گرامی که به عنوان دبیر و داور در این دوره حضور داشته‌اند، تشکر کرد.

چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از جمعه پانزدهم بهمن آغاز به کار می‌کند و تا ۳۰ بهمن در مؤسسه فرهنگی هنری صبا واقع در خیابان ولی عصر تقاطع خیابان طالقانی میزبان هنردوستان است.