گروه تجسمی هنرآنلاین: نقاش نامدار اسپانیایی این تابلو فراواقعگرا را با الهام گرفتن از محبوبه خود مری-ترز والتر کشید و قرار است حضور در حراجی هنر سوررئال اول مارس کریستیز نخستین نمایش آن در حراجی‌ها باشد. پیکاسو منحصر به هیچ‌یک از جنبش‌های هنری نبود اما انتظار می‌رود «پنجره باز» که اوج هنر او را در مکتب سوررئالیسم نشان می‌دهد، با رقمی بین ۱۹ تا ۳۳ میلیون دلار فروخته شود.

حراج هنر سوررئال در ۲۱ سال گذشته برگزار شده و سنگ بنای حراج قرن‌های ۲۰ و ۲۱ کریستیز در اول مارس است. بخش اول این حراجی در گالری تازه کریستیز در شانگهای چین برگزار می‌شود و سپس در لندن ادامه می‌یابد. اندازه‌های «پنجره باز» ۱۲۲ در ۱۵۲ سانتیمتر است و نشانه‌های دوران شکوفایی هنر و نوآوری پیکاسو را در خود دارد؛ زمانی که او تازه با مری-ترز آشنا شده بود و هیجانزده به نظر می‌رسید.

«پنجره باز» که به شکلی نمادین پیکاسو و مری-ترز را به تصویر کشیده، از ماه مارس ۱۹۷۰ در اختیار یک مجموعه‌دار اروپایی است که آن را از گالری بیلر در بازل سوئیس خریده بود. پال روزنبرگ این تابلو را از خود پیکاسو خرید و در ۱۹۶۱ آن را به مالی باست‌ویک فروخت. این نقاشی ارزشمند بارها به نمایش عمومی درآمده که آخرین آن به سال ۲۰۰۵ در نمایشگاه «پیکاسوی سوررئالیست» در بازل بازمی‌گردد.

«پنجره باز» پابلو پیکاسو از چهارم تا هشتم فوریه در گالری‌های مرکز راکفلر کریستیز نیویورک به نمایش درمی‌آید و از ۱۵ تا ۱۷ فوریه به هنگ‌کنگ می‌رود. آخرین ایستگاه تابلو هم از ۲۳ فوریه در لندن است.