گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی مانا سپهوند با عنوان «مرز شناور تصویر» در گالری مورا برگزار شد. سپهوند در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۵ اثر با تکنیک اکریلیک در این مجموعه به نمایش درآمد، گفت: در این آثار رنگ را به حالت‌های مختلف تجربه کرده و سعی کردم به آبستره نزدیک شوم. تعدادی از کار‌های این نمایشگاه کاملاً انتزاعی است و تعدادی از آن‌ها فیگوراتیو آبستره هستند.

سپهوند ادامه داد: سعی کردم فضا‌های متفاوت و بدیعی را خلق کنم. برای این کار فضای واقعی را از فیلتر ذهنی خود عبور دادم تا یک فضای شخصی به وجود آورم. این مجموعه برای من یک نوع جستجو بود و در تابلو‌ها به فضای شهری، فضای داخلی، طبیعت و حتی طبیعت بیجان پرداختم. بیشتر سعی می‌کردم از واقعیت الگو بگیرم و بعد آن را به انتزاع برسانم.

او درباره روی آوردن به انتزاع گفت: وقتی چیزی را عین خودش بازنمایی می‌کنیم توجه مخاطب به سوژه جلب می‌شود، اما وقتی از بازنمایی خودداری کنیم و به انتزاع برسیم توجه به سمت عناصر ناب بصری کشیده می‌شود. این فاصله گرفتن از واقعیت برایم یک تجربه جدید بود و می‌خواستم برای مخاطب نیز این تجربه را ایجاد کنم. من قبلاً نقاشی رئال کار می‌کردم اما حس کردم که در دام سوژه افتاده‌ام و از هدف نقاشی فاصله گرفته‌ام، بنابراین سعی کردم انتزاع را نیز تجربه کنم. در این آثار می‌خواستم بگویم واقعیت‌ها ممکن است با گذر از فیلتر ذهنی هر شخص تغیر کنند.

سپهوند افزود: فضای رنگی این کار‌ها کاملاً حسی است و اصلاً به واقعیت وفادار نبودم. سعی کردم همه چیز را ابتدا سیاه و سفید ببینم و بعد رنگ‌ها را بر اساس حس خودم و هارمونی که مدنظر داشتم انتخاب کنم. در کار‌هایم به دنبال ایجاد فضایی بودم که خیلی آشنا نباشد و به همین دلیل فقط در یکی از کار‌هایم انسان وجود دارد زیرا حضور انسان می‌توانست این فضا را آشناتر کند.

این هنرمند افزود: چون مدتی آبرنگ کار می‌کردم در این آثار نیز اکریلیک را به صورت رقیق استفاده کردم. می‌خواستم رنگ‌های رقیق و غلیظ در کنار هم باشند و کنتراست ایجاد کنند. همچنین بافت‌های مختلف را با مواد گوناگون ایجاد کردم تا شیوه رنگ‌گذاری‌ام به کار با قلم و کاردک محدود نشود.