گروه تجسمی هنرآنلاین: Worldwide Logo Design Award معتبرترین رقابت جهانی در زمینه طراحی گرافیک و اختصاصاً در بخش طراحی لوگو است که در سه بخش برای هنرمندان قاره اروپا، قاره آمریکا و قاره آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود.

امسال در دوازدهمین دوره این رقابت‌ها، رامین صادق طهرانی در بخش آسیا و اقیانوسیه موفق به کسب مقام اول و دریافت جایزه طلایی با به دست آوردن بیشترین رای از هیئت داوران شد. این نخستین بار است که یک طراح ایرانی به بخش نهایی این رقابت بین‌المللی راه پیدا کرده و مقام اول را کسب نموده است.

این دوره از WOLDA در کشور آلمان برگزار شده و هشت نفر از متخصصان و کارشناسان از آمریکا، مجارستان، ژاپن، دانمارک، برزیل و هندوستان هیئت داوران این مسابقه را تشکیل می‌دادند.

تهرانی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره شرکت خود در این مسابقه گفت: این رویداد حدود یک دهه پیش با هدف ایجاد فضای رقابت میان طراحان لوگو شکل گرفت و امسال طراحانی از حدود ۴۰ کشور در این رقابت شرکت کردند که در بخش آسیا و اقیانوسیه هنرمندان خلاقی از ژاپن، استرالیا، چین، کره جنوبی، هندوستان و… حضور داشتند. هر هنرمند می‌توانست با شش اثر در این مسابقه شرکت کند ولی من تنها یک لوگو ارسال کردم. این لوگو‌ها باید تا پایان سال ۲۰۲۰ بر اساس سفارش کارفرما طراحی شده باشد و هم اکنون مورد استفاده قرار بگیرد.

او درباره طرح ارسالی خود گفت: لوگویی که در مسابقه شرکت دادم مربوط به سفارش محمود سرمدی، گوینده و صداپیشه بود که توانست در بخش آسیا- اقیانوسیه با بالاترین رای مقام اول را به دست آورد. اگر چه هر سال افرادی از ایران در این مسابقه شرکت می‌کردند، تا به حال کسی به مرحله نهایی نرسیده بود و این نخستین بار است که یک طراح ایرانی موفق به دریافت جایزه نخست در این رویداد شده است.

این طراح افزود: با توجه به نوع فعالیت سفارش دهنده، در این لوگو از نشانه‌ای که در پیام‌رسان‌های مختلف برای ضبط و ارسال صدا وجود دارد استفاده کرده و آن را داخل یک دایره گذاشتم که بر روی دستگاه‌های ضبط به نشانه علامت ضبط صدا وجود دارد. شیار‌هایی که روی میکروفون هست را بر اساس فواصل کلاویه‌های پیانو کار کردم و جزئیات آن ابتدای نام سفارش دهنده را نشان می‌دهد.

تهرانی ادامه داد: به نظر من چالش برانگیزترین بخش طراحی گرافیک در طراحی لوگو است، زیرا در چند حرکت ساده باید یک مفهوم یا زمینه کاری و حس را به بیننده منتقل کنید. به همین دلیل توانایی طراح گرافیک را با لوگو‌هایی که طراحی کرده است می‌سنجند. من در همه بخش‌های طراحی و تبلیغات کار می‌کردم اما در چند سال اخیر تمرکز خود را روی طراحی لوگو گذاشتم و کاملاً تخصصی به آن پرداخته‌ام.