به گزارش هنرآنلاین، ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران با اشاره به نام این رویداد هنری گفت: نام این رویداد را ویژه‌برنامه هنری «سرو ایرانی» گذاشتیم که برگرفته از نماد و سمبل درخت سرو ایرانیان است زیرا درخت سرو در تاریخ نشان‌دهنده استقامت و مقاومت ایرانیان بوده است. پس از انتخاب عنوان دیدیم بهترین آیتمی که می‌توانیم به معرض تماشا بگذاریم، هنر‌های تجسمی است که می‌توانست در قالب یک نمایشگاه برای مخاطبان ارائه شود. آثار متفاوتی را که طی دوساله گذشته کار شده بود شناسایی کردیم و آثاری را نیز مؤسسه توسعه هنر‌های تجسمی معاصر به هنرمندان سفارش داده بودند که آن‌ها را هم در کنار این آثار به تماشا گذاشتیم. در نهایت نمایشگاه آثار تجسمی سرو ایرانی را با بودجه‌ای بسیار کم در حد فرهنگسرا‌های شهرداری و یک مراسمی که در مساجد برپا می‌شود در فرهنگسرای نیاوران از تاریخ ۱۳ دی تا ۱۷ دی برگزار خواهیم کرد. البته ناگفته نماند باتوجه به رایزنی‌هایی که شده برخی از ارگان‌ها در حد بضاعتشان به ما کمک کردند از جمله سازمان اقتصادی کوثر، شرکت زمزم، شهرداری منطقه یک، ولی برگزارکننده اصلی این برنامه فرهنگسرای نیاوران به نیابت از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی است.

او در مورد قسمت‌های مختلف این رویداد اضافه کرد: این نمایشگاه شامل نقاشی، خوشنویسی، عکس، پوستر حدود بیش از صد اثر هنری را شامل می‌شود. در طی ۵ روز زمان نمایشگاه ما سعی کردیم از تعدادی هنرمندان شاخص هم در قالب ایجاد ورکشاپ‌های هنری حوزه نقاشی و خوشنویسی بهره ببریم و طی این ۵ روز ۵ هنرمند نقاش و ۳ هنرمند خوشنویس صاحب‌نام در این رویداد حضور به هم خواهند رساند و آثاری را خلق می‌کنند و در کنارشان هم مخاطبان می‌توانند با هنرمندان به بحث و گفتگو و تبادل نظر بپردازند. در نهایت برای این ویژه‌برنامه هنری یک مراسم افتتاحیه با حضور مسئولین و هنرمندان پیشکسوت و شاخص در نظر داریم. در این مراسم برنامه‌هایی چون پرده‌خوانی محسن میرزاعلی، آیتم‌های نمایشی، موسیقی و شعرخوانی شاعرانی مانند علیرضا قزوه و عبدالجبار کاکایی و قادر طهماسبی را هم خواهیم داشت. در ادامه برنامه، به‌صورت نمادین یک درخت سرو در فضای فرهنگسرای نیاوران کاشته خواهد شد و پلاک می‌خورد و به نام این سردار بزرگ رشد و توسعه خواهد داشت که این اتفاق توسط فرزندان شهدای مدافع حرم انجام خواهد شد.

همراه در مورد برپایی اختتامیه این برنامه گفت: مراسم اختتامیه‌ای هم با حضور هنرمندان پیش‌بینی کرده‌ایم که این مراسم شامل ویژه‌برنامه‌ها و آیتم‌های مختلف می‌شود از جمله برنامه موسیقی با خوانندگی محمد معتمدی.

ابوالفضل همراه در پایان با بیان یک خبر خوب برای جامعه هنری گفت: خبر خوب برای مخاطبان این است که طی قولی که از جناب آقای سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتیم این برنامه همه‌ساله به‌صورت ویژه‌ای با انسجام و امکانات بهتر و بیشتر برگزار خواهد شد. البته تمام تلاشمان این است که در سال‌های آتی این رویداد را با حضور بیشتر مردم و علاقه‌مندان برپا کنیم و از شرکت علاقه‌مندان در حوزه‌های مختلف هنری با موضوع شهادت شهید بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بهره ببریم.