به گزارش هنرآنلاین، چهارمین بازار کتاب هنری بن‌گاه درحالی جمعه شب، ۱۰ دی ماه به پایان رسید که به دلیل برگزاری این رویداد در یک فضای عمومی همچون «آواسنتر»، بازدیدکنندگان بیشتری در مقایسه با دوره‌های قبل، از آن دیدن کردند.

چهارمین بازار کتاب هنری بنگاه از سه شنبه، هفتم دی ماه در آواسنتر (آواپلت) آغاز به کار کرد و شب گذشته، جمعه دهم دی به کار خود پایان داد.

سه دوره اول این رویداد در استودیو یا دفتر نشر بن‌گاه برگزار شد اما با توجه به افزایش مخاطبان بازار (شرکت‌کنندگان و خریداران)، چهارمین دوره نیازمند فضایی با مساحت و امکانات بیشتر و عمومی‌تر بود. با توجه به این موضوع «آوا پلت» (آوا سنتر) به عنوان حامی اصلی چهارمین بازار کتاب هنری بن‌گاه، طبقه هشتم مجموعه خود را به برگزاری این رویداد اختصاص داد و همین موضوع باعث شد فرصت حضور و تماس بیششتر شرکت‌کنندگان با مردم فراهم شود.

هرچند طی سه دوره گذشته، این رویداد توانسته بود مخاطبان خاص خود را پیدا کند اما برگزاری آن در یک فضای عمومی‌تر امکان گسترده‌تری برای معرفی بازار کتاب هنری بن‌گاه با مخاطبان تازه‌تر ایجاد کرد و حدود ۴ هزار نفر طی روز‌های برگزاری از آن دیدن کردند.

بیش از ۱۰۰ شرکت‌کننده داخلی شامل هنرمندان، ناشران هنری، گالری‌ها، طراحان و عرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی و استودیو‌های چاپ و گرافیک در این دوره حضور داشتند. طی صحبت‌هایی که برگزارکنندگان رویداد با شرکت‌کنندگان داخلی داشتند آن‌ها به این موضوع اشاره کردند که فروش محصولات فرهنگی با استقبال بیشتری نسبت به دوره‌های قبل مواجه شد و دلیل آنهم به خاطر افزایش تعداد بازدیدکنندگان بوده است.

همچنین به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان خارجی نیز به صورت مجازی و در بخش برنامه‌های بازار از جمله گفت‌وگو و سخنرانی شرکت کردند.

چهارمین بازار کتاب هنری بن‌گاه با حمایت مالی «آوا پلت» (آوا سنتر)، «استودیو تهران»، «زمینه»، «گالری اینفو»، «درز» و «پیوست» از هفتم تا دهم دی ماه در طبقه هشتم مجموعه «آوا پلت» (آوا سنتر) برگزار شد.