به گزارش هنرآنلاین، برنامه «سرو ایرانی» که مجموعه‌ای از فعالیت‌های هنری و ادای احترام هنرمندان به روح بلند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، روز دوشنبه سیزدهم دی‌ماه همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار می‌کند. طراحی پوستر این رویداد را مسعود نجابتی انجام داده است.

نجابتی در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و طراحی این پوستر نوشته است: سلام و درود می‌فرستم بر روح پر فتوح شهدای مقاومت به‌خصوص سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و خدا را شاکرم که در سایه اعتماد همکارانم در مؤسسه توسعه هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های تجسمی روایت فتح، این فرصت برای بنده فراهم شد تا برای ویژه برنامه «سرو ایرانی» که ادای احترامی است از سوی جامعه هنری کشور به مقام والای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت، پوستری طراحی کنم و در این عرض ارادت سهیم باشم. بر این باوریم که فرهنگ مقاومت را جز زبان هنر، تثبیت و تحکیم و ترویج نمی‌کند و تا تحقق کامل این آرمان هنرمندان ما بار این‌امانت را به دوش خواهند داشت.

طراح پوستر «سرو ایرانی» در پیام خود افزود:‌ ایده پوستر این رویداد هنری براساس اسم نمایشگاه، تصویری از درخت سرو است که به‌عنوان شاخص‌ترین نماد مقاومت و پایداری و با بهره‌گیری از ترکیب‌های بدیع خط زیبا و ایرانی نستعلیق در قالب سیاه‌مشق، ترسیم گردیده و نقشی از چهره شهید سلیمانی اثر فاخر استاد بحرینی را در خود جای داده است که با لبخند پر راز و رمزش همه نگفتنی‌ها را فریاد می‌زند.

«سرو ایرانی» برنامه‌ای است شامل نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، کارگاه‌های تجسمی، موسیقی، نمایش، نقالی و شعرخوانی که از روز ۱۳ دی‌ماه تا ۱۷ دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.