گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار سحر غلامپور با عنوان «سایه» در گالری ویستا برگزار شد. غلامپور در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۱۷ اثر با تکنیک آبرنگ روی مقوا در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: این مجموعه از یک سال و نیم پیش و بر اساس ترکیب علاقه من به معماری و روانشناسی یونگ شکل گرفت.

غلامپور ادامه داد: چیزی که در معماری اهمیت زیادی دارد ترکیب احجام، نورپردازی و سایه‌ها است. یونگ هم مفهومی به نام سایه دارد که به معنای انرژی‌های سرکوب شده در زندگی انسان است. من نیز در آثار خود عناصری را آوردم که هر کدام نسبتی با سایه دارند و ارتباطی میان آن‌ها و معماری ایجاد کردم. آن‌ها عناصری هستند که به نحوی در زندگی شخصی من تأثیر داشتند، از عناصر روزمره که با آن‌ها ارتباط دارم گرفته تا ‌اشیاء ساده‌ای که از آن‌ها خاطره دارم. بعضی از این ‌اشیاء نیز کهن الگو‌هایی هستند که در ناخودآگاه جمعی همه ما حضور دارند. معماری در آثار من برمی‌گردد به فضایی که در آن زندگی می‌کنم. سعی کردم فضا‌هایی را انتخاب کنم که پیچیدگی‌های ذهن آدم و ارتباط آن با فضایی که انسان در آن زیست می‌کند را نشان دهد.

او درباره استفاده از آبرنگ در این آثار گفت: اگرچه آبرنگ در کشور ما یک مترالا عامه پسند به حساب می‌آید اما فارغ از برچسب‌هایی که به آن چسبانده شده است باید دید نیاز کار چیست و بعد مترالن را بر اساس آن انتخاب کرد. در کار با آبرنگ برخلاف مواد دیگری مثل اکریلیک، کار با رنگ‌های روشن شروع می‌شود و سایه‌ها در آخر کار به آن اضافه می‌شود. با توجه به اینکه مجموعه من با عنوان سایه شکل گرفته است برایم مهم بود که سایه‌ها به خوبی دیده شوند و آبرنگ این امکان را فراهم می‌کرد.

غلامپور ادامه داد: حدود ۵ سال است که به صورت حرفه‌ای آبرنگ کار می‌کنم اما قصد نداشتم که حتماً سوژه‌هایی انتخاب کنم که برخلاف آنچه برای آبرنگ جا افتاده است باشد. به جای مبارزه با این نگاه عام پسندانه به آبرنگ، فارغ از هر نوع شعار یا پیش فرضی صرفاً به این دلیل از آبرنگ استفاده می‌کنم که نقاشی من به این متریال نیاز دارد. در آبرنگ لایه‌های شفاف روی هم قرار می‌گیرند و از این نظر برای نمایش نور و سایه‌ها بسیار مناسب بود. سایه روی هر جسمی که قرار بگیرد رنگ آن جسم را به خود می‌گیرد، بنابراین در نقاشی هم شفافیت آبرنگ به خوبی می‌توانست رنگ‌های مختلف سایه‌ها را نشان دهد.