به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه این بازدید گفت: در بازدید امروز از کارگاه نقاشی استاد صادقی بسیار خوشحال شدم از اینکه اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است؛ استاد صادقی هنرمند انقلابی، متعهد، علاقه ‌مند به مکتب امام (ره) و شهدا است و زحمات بسیاری در این مسیر کشیده و آثار تاریخی و ماندگار خلق کرده است.

وی افزود: استاد صادقی که از اساتید مسلم هنر هستند، اتفاقات تاریخی، انقلابی، ادبی و باستانی کشور را به خوبی با زبان هنر نقاشی به تصویر کشیده اند. در آثار استاد صادقی تلفیق هنر ایرانی اسلامی و عظمت هنر را می توان مشاهده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنر قدرتی دارد که روایت ها را ماندگار و عمومی می‌کند. امروز دانشجویان و نسل جوان که انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را ندیده اند و از آن خاطره ندارند،  با دیدن آثاری چون آثار استاد صادقی از عظمت این اتفاقات و بخشی از واقعیت های میهنمان مطلع می شوند.

در این بازدید حبیب الله صادقی با توضیح روند آماده سازی آثارش، گفت: در این آثار نبرد تاریکی و روشنایی را به تصویر کشیده ام و تلاش می کنم در آثار خود راوی تاریخ در حوزه های مختلف ادبی، انقلابی، باستانی و ... باشم.