گروه تجسمی هنرآنلاین: گیومه لگروس که با نام هنری سیپ (ترکیب دو واژه «بگو» و «صلح») شناخته می‌شود، برای بزرگداشت روز ملی سوئیس در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی یک نقاشی بسیاری غول‌پیکر روی زمین پارک الفرسان کشیده که شاید در نگاه اول چندان عجیب و شگفت به نظر نرسد اما با دیدن آن از بالا می‌توان به بزرگی این زمین‌نگاره ایمان آورد.

سیپ این نقاشی زمینی را با ۲۱ ساعت کار پیاپی به پایان رسانده و آن را در مساحت ۱۵۰۰ متر مربع گسترانده است. از بالا که به این زمین‌نگاره نگاه کنید، دو دست سیاه و سفید می‌بینید که همدیگر را محکم گرفته‌اند تا نشانه‌ای باشند از دوستی جهانی. این هنر خاکی بخشی از پروژه بزرگ‌تر هنرمند سوئیسی-فرانسوی در قالب «آن سوی دیوارها»ست که می‌خواهد نمادی باشد از زنجیره انسانی در پنج قاره.

Saype2

سیپ در حالی یازدهمین زمین‌نگاره خود را در ایستگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به نمایش درآورده که پیش‌تر در اروپای غربی و غرب آفریقا و استانبول و کیپ‌تاون هنرنمایی کرده بود. او قرار است در ادامه به بیابانی خالی در ابوظبی برود و سپس نوبت ایرلند و مصر می‌رسد تا میزبان نقاشی‌های غول‌پیکر هنرمندی باشند که سازگاری با محیط زیست را به عنوان اصلی جدایی‌ناپذیر از فعالیت خود همواره در نظر دارد.

سیپ در شهری کوچک در شمال شرقی فرانسه به دنیا آمد و در قالب یک پرستار در ۲۰ سالگی به مرز سوئیس رفت. ۱۲ سال زندگی کردن در آن منطقه باعث شد گیومه شهروند سوئیس شود و حالا به این شهروندی افتخار می‌کند. به همین دلیل هم زمین‌نگاره بزرگ خود را به بزرگداشت روز ملی سوئیس در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تقدیم کرده است.

Saype