گروه تجسمی هنرآنلاین: هانی عباس ۷۰ قطعه از کارتون‌های موسوم به «پنجره» خود را به ارزش هفت‌دهم اتریوم معادل ۳۱۷۷ دلار به مناسبت هفتادمین سالگرد کنوانسیون وضعیت پناهندگان سازمان ملل و بنیان نهاده شدن کمیساریای عالی پناهندگان به این نهاد سازمان ملل فروخت و حالا قرار است نسخه NFT این کارتون‌ها به حراج گذاشته شود. ۸۷.۵ درصد درآمد این حراجی به مراقبت و حمایت از آوارگان آفغان و دیگر کشورهای همسایه اختصاص می‌یابد.

کارتون‌های هنرمند سوری-فلسطینی نشان‌دهنده موضوع‌هایی چون بی‌عدالتی، از دست دادن و هزینه‌های انسانی درگیری‌هاست و پنجره‌ای به قلب پناهندگان و آوارگان می‌گشاید. عباس درباره ایده حراج کردن کارتون‌هایش گفت: «من تجربه‌ای در حوزه NFTها ندارد و فقط طراحی و نقاشی می‌کنم اما هر هنرمند دوست دارد آثارش دیده شود و از همین رو، از ایده حراج کردن آثارم برای بهتر شدن شرایط زندگی آوارگان و نشان دادن وضعیت آنها به دیگران حمایت می‌کنم.»

Hani-Abbas

هانی عباس ۴۴ ساله در ۱۹۷۷ در اردوگاه یرموک ویژه پناهندگان فلسطینی نزدیک دمشق به دنیا آمد و در ۲۰۱۲ همراه خانواده‌اش از سوریه به سوئیس مهاجرت کرد. کارتون‌ها و دیگر آثار هنری او معمولا در نشریه‌های مهم بین‌المللی منتشر می‌شوند.

Window3

Window4

Window1

Window5