به گزارش هنرآنلاین، همایش ملی «صدسال نگارگری معاصر ایران» به همت معاونت پژوهشی و هنری این فرهنگستان و با هدف وضعیت‌شناسی و حفظ و تحلیل آثار نگارگری در یک‌صد سال اخیر و به‌منظور بیان دستاورد‌ها و عملکرد‌های گوناگون نگارگران ایرانی، رصد و تدوین جریانات نگارگری معاصر، تهیه منبع و میراثی منسجم و منظم برای هنرمندان امروز و فردا، برگزار می‌شود.

هنرمندان، ‌اندیشمندان و صاحب‌نظران اهل قلم می‌توانند یافته‌های پژوهشی خود را حول محور‌های مطالعاتی همچون «موضوع و تعریف نگارگری ایرانی در دوره معاصر»، «سیر تحول و تطور در نگارگری معاصر ایران»، «مطالعات تطبیقی در نگارگری معاصر»، «آموزش، پژوهش و نقد در حوزه نگارگری معاصر ایران»، «تأثیر تحولات اجتماعی در روند نگارگری معاصر ایران» و «نگارگری معاصر ایران در نسبت با دیگر هنرها» به دبیرخانه علمی این همایش ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را، حداکثر تا نیمه اول آذر ۱۴۰۰، به رایانامه همایش، به نشانی negargari@honar.ac.ir، و یا به‌صورت پستی به دبیرخانه همایش، به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، فرهنگستان هنر، ‌شناسه پستی ۱۴۱۶۹۵۳۶۱۳، ارسال کنند.

شایان ذکر است این همایش، که دبیری علمیِ آن را خشایار قاضی‌زاده، عضو هیئت‌علمی دانشکده هنرِ دانشگاه شاهد، بر عهده دارد، در نیمه اول خرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. مخاطبان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۵-۶۶۹۵۴۲۰۰ (داخلی ۱۱۸۹) تماس بگیرند.