به گزارش هنرآنلاین، «زیر و رو» حاصل کوشش‌های پریسا داودی، عکاس و معمار است. کتاب «زیر و رو» در شش بخش تنظیم شده و به خوانش متفاوت و متکثری از جغرافیای «شهرنو» از ابتدا تاکنون پرداخته است. تمامی مقالات این کتاب، همچنین توسط محمدرضا ترک‌تتاری به انگلیسی ترجمه شده است. «زیر و رو» علاوه بر عکس‌های پریسا داودی، شامل مطالب دیگری از عقیل بهرا، احمد حسن‌زاده و نسرین طالبی سروری نیز هست. داودی سعی کرده تکثر را در محتوای اثر نیز بگنجاند تا دیگران هم از زاویه دید خویش به این موضوع بپردازند. بنابراین عقیل بهرا (معمار) با مقاله «هر عکس رازی‌ست، هر شهر رازها» به مقوله حذف در معماری شهری می‌پردازد. احمد حسن‌زاده (داستان‌نویس)، با داستانی به نام «آواز در تاریکی» به آدم‌های پنهان مانده از این وضعیت پرداخته و نسرین طالبی سروری (عکاس) در مقاله‌ای با عنوان «علیه طبیعت‌سازی، مروری بر آثار چند هنرمند عکاس» تاریخچه‌ای از این‌گونه عکاسی و تعدادی از عکاسان مطرح در این نوع پرداخته است. 

پریسا داودی در بخشی از مقدمه کتاب درباره کلیت این اثر گفته است: «زیر و رو، کندوکاوی است در تاثیرات عقیدتی بر مکان… به زعم من آنچه این مفهوم را به بهترین نحو بیان می‌کرد، مدیوم عکاسی و سازوکارش بود. آن‌گونه که از ابژه‌ها فاصله می‌گیرد و آن‌ها را در فضا قرار می‌دهد، با نگاهی بی‌واسطه و سرد به نامکانی خالی از جمعیت و رها شده که مصداقی است برای از کارافتادگی یک مکان…» 

این کتاب توسط انتشارات «مانوش» عرضه شده و از روز جمعه ۳۰ مهرماه، تا ۱۲ آبانماه، در گالری ۰۰۹۸ همراه با نمایش عکس‌های پریسا داودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.