به گزارش هنرآنلاین، حسین طادی درباره این نمایشگاه گفت: مدیحه عنوان پنجمین نمایشگاه طراحی انفرادی من است و چون درونمایه بیشتر آثار این مجموعه به مرگ اشاره دارد، این عنوان را برای این نمایشگاه انتخاب کرده‌ام. در بیشتر فرهنگ‌ها زمانی که فردی می‌میرد و سفرش به دیگر سو آغاز می‌شود، نزدیکان او گرد کالبد بی‌جان او و مزارش می‌نشینند و مدیحه می‌خوانند.

او افزود: مجموعه آثار این نمایشگاه اشاره به مرگ دارد، البته مرگی که من به آن توجه داشته‌ام مرگ جسمانی نیست، از این رو در آثار این مجموعه با ماسک، صورتک و چهره‌های مات شده روبرو هستیم. در واقع آثار این مجموعه به نوعی واکاوی درون است و به تصویر کشیدن آن چیزی که نادیدنی است.

طادی درباره چرایی گرایش به مفهوم مرگ و بازتولید این مفهوم در طراحی‌هایش گفت: من از ۱۲ سالگی اضطراب بالایی نسبت به زندگی داشتم و با مسأله مرگ ارتباط داشتم. با فاصله زمانی کم عمو‌هایم را از دست دادم و به همین واسطه برای اجرای مراسم‌های آیینی خاکسپاری به بهشت زهرا و به تبع آن غسال خانه رفتم و آن جا با جسد‌هایی روبرو شدم که توسط غسال‌ها شسته می‌شدند و کفن پیچ می‌شدند. از آن زمان به بعد همه چیز برایم پوچ شده بود.

او افزود: از آن زمان به بعد اضطراب بدی گرفتم و بعد‌ها فهمیدم تنها زمانی که طراحی می‌کنم، به نوعی از شر این اضطراب‌ها خلاصی پیدا می‌کنم. در واقع شما با هنر می‌توانید خودتان را امتداد بدهید. می‌میرید ولی انگار هستید چون اثر شما وجود دارد. دیدم با ادبیات و هنر تجسمی می‌شود با مرگ جنگید. بعد از آن زندگی من وارد یک جریان دیگری شد. لذت‌بخش‌تر شد ولی همچنان رنج‌های خاص خودش را داشت.

این طراح ادامه داد: برای خلق آثار مجموعه مدیحه به نوعی متأثر از منظومه «ایکور» سروده «گاوین بنتاک» با ترجمه «احمد میر علایی» هستم. شعر «ایکور» بلندترین منظومه مدرن است که شاعر درآن با زبان و لحنی حماسی ضمن روایت‌گری همواره به مسأله تکرار نیز توجه دارد. مرگ هم همواره چنین چهره‌ای برای بشر دارد و فرقی نمی‌کند که در کجای این قاره خاکی زندگی می‌کنیم به شکل‌های مختلف به سراغ ما می‌آید و گاه‌ها مرگ‌هایی که یک انسان در طول زندگی‌اش تجربه می‌کند، موجب می‌شود تا شاهد خلق پرتره‌های متعددی از او باشیم.

طادی درباره مجموعه مدیحه گفت: دراین نمایشگاه یک طراحی ۵۰ متری به همراه ۱۲ طراحی پرتره در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد و به نوعی با طراحی گالری را به تسخیر خود در می‌آورد و نوع چیدمان این طراحی به گونه‌ای است که هویت تازه‌ای به گالری می‌بخشد.

طادی ادامه داد: طراحی ۵۰ متری با تکنیک گرافیت و پرتره‌ها با جوهر روی مقوا خلق شده‌اند و استیمنت نمایشگاه نیز توسط دکتر‌امیر نصری نوشته شده است.

نمایشگاه «مدیحه» از هفتم تا ۱۸ آبان ماه در گالری والی میزبان علاقمندان خواهد بود. گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.

حسین طادی متولد ۱۳۶۳ تهران است و از سال ۱۳۸۵ طراحی می‌کند و تاکنون آثارش را در پنج نمایشگاه انفرادی و ۲۴ نمایشگاه گروهی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته است و به عنوان نمایشگاه گردان نیز ۶ نمایشگاه برپا کرده است. طادی در بسیاری از رویداد‌های مهم طراحی که در دو دهه اخیر در ایران رقم خورده، حضور جدی و پررنگی داشته است.