گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار مهین منفرد با عنوان «بازتاب» در گالری نگر برگزار شد. منفرد در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه ۳۴ تابلو به شیوه آبستره در این مجموعه به نمایش درآمد، درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: از مهرماه ۹۹ برای اجرایی کردن ایده‌ام فکر می‌کردم و مدتی طول کشید تا به نتیجه دلخواه برسم. طبعا ایده من نمی‌توانست فارغ از شرایط بحرانی کنونی باشد و قصد داشتم نشان دهم که طبیعت بی‌توجه به تمام اتفاقات و آشوب‌ها همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد. 

او درباره میزان وفاداری خود به واقعیت و الهام گرفتن از طبیعت گفت: واقعیت از نظر بیان مفهومی است که مناسبات و جهان خود را به همراه دارد و زبان انتزاع انتخابی بود که بتوانم آن را اجرا کنم. طبیعتی که در آثار من دیده می‌شود ، طبیعتی لطیف و تغزلی نیست بلکه طبیعتی است که تلاش می‌کند در بستر این‌همه ویرانی و به هم ریختگی راه خودش را برود.

منفرد درباره گرایش خود به انتزاع گفت: برای رسیدن به زبان انتزاع و آبستره روندی بسیار طولانی را طی کردم. در این پروسه رسیدن به رفتارهای اکسپرسیو و آزادی طراحی و فرم‌های درهم پیچیده با توجه به المان‌های نقاشی مثل رنگ، فضا، کمپوزیسیون و سایر عوامل بصری اهمیت داشت.

او درباره رنگ‌هایی که در آثارش استفاده کرده و احساساتی که به تصویر کشیده است گفت: رنگ‌های این مجموعه از طیف رنگ‌هایی است که با نگاه کردن به آن حس جنبش و زندگی را القا کند و برگرفته از رنگ‌های پرشور طبیعت زنده است. تضاد و درعین‌حال هم‌نشینی عناصر پیچیده خطی و سطوح  بزرگ رنگی در کنار هم بیانگر موقعیتی است که همه انسان‌ها و مهم‌تر از آن طبیعت، در آن قرار گرفته‌اند.