به گزارش هنرآنلاین، امیرحسین قهرمانی پیشکسوت نگارگری به ادبیات کلاسیک ایران علاقه‌ی خاص داشت. قلم استاد تأثیرپذیر از حماسه‌ها و حکایت‌ها در اشعار مولوی، حافظ، خیام، سعدی، نظامی و فردوسی بود و در به تصویر کشیدن کلام این بزرگان اهتمام خاصی به خرج داده است.  قهرمانی با توجه به علاقه‌اش به ادبیات این مرز و بوم آثار بی‌بدیلی خلق کرد و آثارش برای همیشه در تاریخ هنر‌های تجسمی ایران ماندگار خواهد بود.

مدیر کل هنر‌های تجسمی ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم آن مرحوم اعلام کرد: جایگاه و‌شان چنین اساتیدی در طول تاریخ به سختی پر خواهد شد و جای خالی استاد در میان هنرمندان باقی خواهد ماند. درگذشت «امیرحسین قهرمانی » جامعه هنری را داغدار کرد. اینجانب به بازماندگان استاد و جامعه تجسمی  تسلیت عرض می‌کنم. برای خانواده آن مرحوم  از پروردگار متعال طلب صبر دارم و روح‌ایشان قرین رحمت الهی باد.

صبح امروز همسر‌ امیرحسین قهرمانی خبر فوت‌ ایشان را تأیید کرد و روح این استاد نگارگر به دیار باقی شتافت. ‌امیرحسین قهرمانی، نگارگر، طراح، نقاش و گرافیست، متولد ۱۳۱۵ از شاگردان استاد حسین بهزاد، زاویه و نصراله یوسفی، فارغ التحصیل هنرستان کمال الملک است. استاد قهرمانی در زمینه گرافیک و تبلیغات نیز فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند از جمله همکاری با آژانس تبلیغاتی فزی و پوپلیران و دریافت جوایزی در فستیوال‌های ملی و بین‌المللی و تاسی دفتر تبلیغاتی با عنوان " دفتر اول". وی در سال ۱۳۵۲ موفق به دریافت جایزه بهترین پوستر سواد‌آموزی یونسکو شد.