گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه استانبول معاصر ۲۰۲۱ از ۷ تا ۱۰ اکتبر در ترکیه برگزار می‌شود. استانبول معاصر برجسته‌ترین نمایشگاه هنری ترکیه است که با شروع فصل هنری پاییز، گالری‌های سراسر جهان را گرد هم می‌آورد تا صحنه پویای هنر معاصر را رونق بخشد.

شانزدهمین دوره Contemporary Istanbul اولین رویداد هنری بین‌المللی از زمان قرنطینه شهر استانبول به دلیل کرونا است. ویژگی این دوره آرت فر انتقال آن به یک مکان جدید است و به این ترتیب این نمایشگاه، هنرهای معاصر را به یکی از مهم‌ترین آثار میراثی استانبول متصل می‌کند، کارخانه کشتی‌سازی تاریخی Halic و منطقه گلدن هورن که پس از یک پروژه بازآفرینی بزرگ برای روح تازه بخشیدن به آن، آماده فعالیت شده است.

در این رویداد گالری‌هایی از اسپانیا، روسیه، آلمان، اوکراین، امریکا، پرتغال، انگلستان و... حضور دارند و از ایران نیز سه گالری آثاری از ۱۸ هنرمند را به نمایش می‌گذارند.

گالری محسن با آثاری از امیرحسین زنجانی، بهرنگ صمدزادگان، مهسا نوری، حسین محمدی، امیرحسین بیانی، میلاد جهانگیری و زهرا قیاسی، گالری باوان با آثاری از ثریا شرقی، نوید عظیمی سجادی و ژینوس میثاقی، گالری ایرانشهر با آثاری از سیامک فیلی زاده، سلمان خوشرو، شایا شهرستانی، داوود زندیان، مهدی شیر احمدی، رضا بهاروند، محمدرضا یزدی و فرشید داوودی در استانبول معاصر حضور دارند.