گروه تجسمی هنرآنلاین: امیرنشین دوبی پس از برگزیده شدن برای میزبانی از اکسپو جهانی ۲۰۲۰ زمینی به مساحت ۴.۳ کیلومتر مربع از انبوه بیابان‌های امارات را به فضای نمایشگاهی تبدیل و رقمی در حدود ۶.۸ میلیارد دلار را برای آن هزینه کرد. حالا مقام‌های رسمی شهر دوبی و مدیران اکسپو ۲۰۲۰ امیدوارند با میزبانی از ۲۵ میلیون چهره حرفه‌ای و گردشگر در شش ماه آینده ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی خود را فقط از محل برگزاری این نمایشگاه درآمد به دست آورند.

آندرئا بوچلی خواننده سرشناس و نابینای ایتالیایی، الی گولدینگ خواننده نامدار انگلیسی، لانگ لانگ پیانیست چیره‌دست چینی و محمد عبدو خواننده محبوب عربستانی از چهره‌هایی بودند که در مراسم افتتاحیه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برنامه اجرا کردند. جریان کامل این آیین باشکوه زنده و مستقیم برای بسیاری از مردم جهان پخش شد و البته مهمانان دعوت‌شده به مراسم هم در الوصل پلازا از نزدیک شاهد افتتاحیه‌ای در اندازه بازی‌های المپیک و جام جهانی فوتبال بودند.

اکسپو ۲۰۲۰ دوبی نخستین رویداد بزرگ جهانی است که در دو سال اخیر پس از همه‌گیری ویروس کرونا آغاز به کار کرده و انتظار می‌رود استقبال از آن هم چشمگیر باشد. هر چند برخی محدودیت‌های ناشی از شیوه‌نامه‌های سفر به دیگر کشورها و تزریق واکسن کرونا بر میزان مهمانان اکسپو تاثیر منفی خواهد گذاشت. از این رو، انتظار می‌رود برخی رویدادهای داخلی این نمایشگاه جهانی در قالب برنامه‌های آنلاین برای علاقه‌مندان برگزار و پخش شود.

خانم ریما الهاشمی، دبیر کل اکسپو ۲۰۲۰ دوبی درباره برآورد خود از موفقیت اکسپو به رویترز گفت: «ما درباره شیوه برخورد با کرونا و مدیریت کووید-۱۹ در نمایشگاه به خودمان اطمینان داریم. ضمن اینکه همزمان یک برنامه هیجان‌انگیز برای مهمانان و تماشاگران در نظر گرفته‌ایم. کارها را پس از افتتاحیه و از روز نخست اکسپو ۲۰۲۰ دوبی با دقت پیش می‌بریم اما در عین حال تامین امنیت و سلامتی مردم برای ما مهم‌تر از هر چیز دیگر است.»

امارات متحده عربی در منطقه خلیج فارس پیش‌تر بسیاری از محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا را برداشته اما حضور در اکسپو مستلزم زدن ماسک و برای افراد بالاتر از ۱۸ سال تزریق دو دوز واکسن است. همزمان، تست منفی کرونا هم می‌تواند نیاز تماشاگران را برای ورود به نمایشگاه‌ها و پاویون‌های اکسپو پاسخ دهد.

expo-sixteen_nine

Expo1

Expo2

Andrea-Bocelli

Expo3

Expo4

Expo6

Expo8

Reem