گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار فرساد لباف در High Line Nine Gallery نیویورک برپاست. این نمایشگاه که «بازنگری قطعات و موجودیت‌ها» نام دارد شامل آثاری است که در طول بیست سال گذشته شکل گرفته‌اند و توسط رویا خواجوی کیوریتوری شده است. آثار این مجموعه کلاژهای کاغذی با استفاده از عکس هستند که در مراحل مختلف کار تغییراتی روی آن‌ها ایجاد شده است. در هر تابلو چند تصویر با هم تلفیق شده و به این ترتیب ترکیب‌بندی‌های متنوعی به وجود آمده است. مرحله بعدی کار لباف استفاده از نخ‌های رنگی و دوختن آن‌ها روی تصاویر است.

لباف در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «سال ۲۰۰۰ پس از مدت‌ها غیبت به ایران سفر کردم و آنجا شروع به دوختن تصاویر به یکدیگر کردم. این کار تلاشی ابتدایی برای ارتباط گذشته با زمان حال، تجاوز از زمان و مرزهای فرهنگی بود. با ادامه این کار پس از بازگشت به ایالات متحده، سری خیاطی از نظر حجم و محتوا افزایش یافت و منجر به یک فرایند رسمی‌تر شد. قطعاتی که جداگانه عکاسی شده و بعداً به هم دوخته شده بودند، موضوعات منحصر به فردی را به وجود آوردند. خط‌های دوخته شده به عنصری دوگانه در هر اثر بدل شدند و هم‌زمان توهم محتوا را ایجاد و بر هم زدند.

موضوعات مختلف از پرتره‌های شخصی گرفته تا کپی مجسمه‌های یونانی در رم، در این آثار دیده می‌شود. ابتدا با استفاده از تصاویر پیدا شده کار می‌کردم اما بعد از مدت کوتاهی شروع به استفاده از عکس‌های خودم به عنوان منبع اصلی کردم، موضوعاتی از مجسمه‌سازی کلاسیک گرفته تا دوستان و اطرافیانم. در قطعاتی که به تازگی تکمیل شده‌اند خطوط دقت بیشتری دارند و از نقاشی‌های خطی من در دهه گذشته پیروی می‌کنند. طرح‌بندی خطوط نخی به عنوان یک ابزار طراحی برای بازی با حجم و فضا، غیبت و حضور، نور و سایه و تا حدودی محتوای هر اثر استفاده می‌شود. آن‌ها ادای احترام به شیوهایی هستند که ما جهان را می‌بینیم، زیرا در بخش‌هایی هرگز نمی‌توانیم کل را ببینیم، مگر از راه دور.»

فرساد لباف هنرمند چندرسانه‌ای است که لیسانس هنرهای زیبا را از مدرسه طراحی رود آیلند دریافت کرده و در نیویورک زندگی و کار می‌کند. ریشه‌های کار لباف در اکسپرسیونیسم فیگوراتیو نهفته است، سبکی که او بیش از دو دهه به آن پرداخت و منجر به ایجاد سبک نقاشی فیگوراتیو خطی او شد. نقاشی‌ها و همچنین مجموعه‌های دوخت او از مطالعات در فیزیک کوانتوم و احترام به ایده‌های «وحدت و یکپارچگی» الهام گرفته شده است.

نمایشگاه «بازنگری قطعات و موجودیت ها» از ۲۳ سپتامبر تا ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ برپاست.