گروه تجسمی هنرآنلاین: سه سال پیش وقتی نقاشی «دختری با بادکنک» بنکسی در حراجی ساثبیز در لندن فروخته شد، ناگهان دستگاه کاغذخردکن آن به کار افتاد و بخش‌های اصلی نقاشی نامدارترین هنرمند خیابانی دنیا را تبدیل به رشته‌های کاغذ کرد؛ به گونه‌ای که فقط بادکنک قرمزرنگ آن باقی ماند. با این حال، خریدار نهایی تابلو ۱.۱ میلیون پوند برای آن پرداخت و «عشق در زباله‌دان» را با خود به خانه برد.

حالا خبر می‌رسد آن تابلو پس از خودویرانگی عجیب و غریب قرار است دوباره به حراج‌خانه ساثبیز بیاید و ماه اکتبر ۲۰۲۱ با قیمت پایه چهار تا شش میلیون پوند (۵.۵ تا هشت میلیون دلار) چکش بخورد. «دختری با بادکنک» که یک دختر خردسال را با یک بادکنک قرمز به شکل قلب در دست نشان می‌دهد، ابتدا روی دیواری در شرق لندن کشیده شده بود اما بارها و بارها به شکل‌های متفاوت خلق و به یکی از مشهورترین نقاشی‌های بنکسی تبدیل شد.

بنکسی نامدارترین هنرمند گمنام دنیاست و نام او در روزهای گذشته برای کشیدن برخی نقاشی‌های خیابانی در انگلیس بار دیگر سر زبان‌ها افتاد. حراجی ساثبیز روز ۱۴ اکتبر در لندن برگزار می‌شود و «عشق در زباله‌دان» در آن چکش می‌خورد.