گروه تجسمی هنرآنلاین: آرت بازل ۲۰۲۱ در حالی روز جمعه ۲۴ سپتامبر آغاز به کار می‌کند که مسئولان بهداشت و درمان سوئیس اعلام کرده‌اند به دریافت‌کنندگان واکسن آسترازنکا اجازه ورود به این کشور و حضور در رویداد آرت بازل نمی‌دهند. از سوی دیگر، دولت ایالات متحده به شهروندان خود توصیه کرده است در شرایط همه‌گیری کرونا قید سفرهای خارجی را بزنند و از آمریکا خارج نشوند.

هر چند آرت بازل ۲۰۲۱ فقط سه روز است اما هنردوستان از اروپا و دیگر قاره‌ها برای حضور در این رویداد مهم هنری خود را به شهر بازل سوئیس می‌رسانند. هر چند آنها که خارج از اتحادیه اروپا می‌خواهند به بازل سفر کنند، باید پیش از حضور درخواست مجوز کووید-۱۹ ارائه دهند. آنها هم که واکسن‌های تاییدشده نزده‌اند، باید بلادرنگ پس از ورود به فرودگاه بازل آزمایش ابتلا به کرونا بدهند و اگر پاسخ منفی باشد، می‌توانند وارد شهر شوند و در آرت بازل شرکت کنند.

آرت بازل که ۱۹۷۰ شکل گرفت، سال گذشته قرار بود پنجاهمین دوره خود را جشن بگیرد اما به دلیل همه‌گیری کرونا ابتدا به ماه سپتامبر موکول و سپس لغو شد. امسال ۲۷۳ نمایشگاه‌دار در آرت بازل ۲۰۲۱ شرکت می‌کنند و ۲۰ مورد آنها نخستین تجربه خود را در این رویداد مهم تجربه خواهند کرد.